دانستنی های علمی و آموزشی

ساخت وبلاگ

حتما تا به حال با افرادی مواجه شده اید که به خاطر بوی بد دهان شان می خواستید از آن ها فاصله بگیرید. یا رنگ و روی دندان های آن ها آنقدر کثیف بوده که نخواهید موقع صحبت کردن به دندان های آن ها نگاه کنید .هنگامی‌ که افراد به سلامت دندان های‌ خود اهمیت نمی دهند و پس‌ از وعده‌های غذایی مسواک نمی زنند، به‌ مرور لایه‌ای‌ از مواد غذایی برروی دندان ها‌ می نشیند. این‌ لایه‌های بسیار نازک و غیر قابل رویت‌ همان جرم‌ها هستند که‌ در ابتدا بی خطرند و ظاهر دندان را به‌ هیچ عنوان از فرم‌ نمی‌اندازند، اما تنها کافی است‌ که چند روز از عمر این‌ لایه‌های نازک بگذرد. کم کم شروع می کنند به‌ ایجاد بوی بد و مواد غذایی که‌ حالا دیگر چندان هم‌غذایی نیستند، تبدیل به اسیدهایی می شوند که‌ باعث ایجاد حفره در دندان می شود و دندان را اصطلاحا کرم زده می کنند. جرم گیری دندان در رشت و بروساژ در مطب دندانپزشکی می تواند به خوبی این پلاک ها و جرم های دندانی را از بین ببرد و سلامت را برای دهان و دندان شما ایجاد کند.
آیا می خواهید برای جرم گیری دندان های خود به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، اما نگرانی هایی دارید؟ آیا روش های آن را می شناسید؟ آیا می دانید که چه مدت یک بار باید جرم گیری دندان انجام دهید؟ این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعاتی کامل درباره جرم گیری دندان به دست آورید.

جرم دندان چیست؟

جرم دندان، پلاک میکروبی یک لایه چسبناک و بدون رنگ از باکتری ها است که‌ به صورت یک‌ رسوب نرم بر روی دندان ها تجمع می کند و جرم همان پلاک میکروبی است‌ که‌ اگر 24 تا 48 ساعت به‌ طور کامل بر روی دندان بماند و برداشته نشود، می تواند با‌ مواد معدنی در بزاق دهان ترکیب شده که‌ به مرور زمان مواد معدنی در آن نفوذ کرده و سخت شده و محکم به سطح دندان ها می چسبد و با شستشو و مسواک پاک نمی شود و در بالا و زیر لثه قرار می گیرد.

جرم زیر لثه محکم بر سطح ریشه متصل شده و رنگ آن قهوه‌ای‌ تا سیاه یا سبز مایل به سیاه بوده، جرم دندان زیر لثه باعت بیماری لثه، تحلیل استخوان اطراف ریشه و لقی دندان می شود. جرم بالای لثه معمولا سفید مایل به کرم تا زرد رنگ و گاهی خاکستری است و باعث تجمع پلاک باکتریال می شود. در صورتی‌که جرم دندان برطرف نشود، به‌مرور زمان با نفوذ به‌ عمق لثه منجر به تحلیل لثه می شود.

علل ایجاد جرم دندان

اگر چند روز مسواک زده نشود و لایه های غذایی روی دندان بنشینند، با زدن مسواک همه آن ها از بین می روند، اما اگر فاصله زمانی و عمر این لایه ها به چند ماه و یا چند سال برسد، دیگر به راحتی نمی شود از شر آن ها خلاص‌ شد. به‌ طوری‌ که زردی آن ها برروی دندان باقی خواهد ماند و ظاهری زشت بوجود می آورد.
علاوه‌ بر افرادی که‌ در مراقبت‌ از دندان های‌ خود کم کاری می کنند، موارد دیگری هم‌ هستند که‌ به‌ این معضل گرفتار می شوند. افراد سیگاری و کسانی‌ که مصرف کننده مواد مخدر هستند، بسیار بیشتر از سایر افراد به جرم گیری دندان نیاز دارند. علاوه‌ بر افراد سیگاری و مصرف کنندگان مواد مخدر، کسانی‌ که بیش‌ از اندازه چای می نوشند نیز به جرم دندان مبتلا می شوند.
جالب‌ است بدانید که‌ علاوه بر مواد غذایی، حتی خود بزاق دهان نیز سبب افزایش جرم برروی دندان ها می شود. بنابراین اگر حتی برای‌ مدتی غذا هم‌ نخوریم، باز هم جرم ها برروی دندان ها می نشینند.

فیلم جرم گیری و بروساژ دندان

این مطلب به زودی به روز رسانی می شود.

فواید جرم گیری دندان

از بین رفتن جرم باعث‌ کاهش پوسیدگی دندان می شود. بروساژ و جرم گیری دندان همچنین باعث بهبود ورم و التهاب لثه شده و مانع از تبدیل شدن‌ این مشکل به‌ یک بیماری شدید لثه می شود. با این‌حال، مزیت‌های جرم گیری دندان تنها تا زمانی‌دوام دارد که‌دوباره جرم روی دندان شکل نگیرد. بعضی از بیماران‌ که بهداشت دهان و دندان خود را بخوبی رعایت نکنند، به جرم گیری دندان دوره‌ای نیاز پیدا می کنند.

چه مدت یکبار نیاز به جرم گیری دندان است؟

این تماما بستگی به‌ این دارد که‌ شما تا‌ چه اندازه‌ به بهداشت و سلامت دندان های‌ خود اهمیت می دهید. بسیاری از افراد تنها با‌ یک بار جرم گیری، جرم سنگین و انباشته شده‌ بر روی دندان هایشان ازبین می رود و پس‌ از آن‌ شروع به‌ مراقبت از دندان می کنند و دیگر نیاز اساسی به‌ این کار ندارند و در صورت لزوم می توانند از روش دستی استفاده کنند. ولی چیزی که‌ کاملا مشخص است‌ این است‌ که هر کس سالی یکبار به‌ این کار نیاز دارد تا جرم هایی که‌ با ابزاری مانند مسواک قابل پاک شدن نیستند، با ابزارهای‌ قوی تری مانند ابزار دندانپزشکی از بین بروند. هر چه‌ مراقبت شما‌ از دندان هایتان بیشتر باشد جرم گیری ساده‌تر، سریع تر و غیر ضروری تر است.

در مورد افرادی‌ که مرتب مسواک می زنند، چندان مهم نیست‌ که‌ سالی یکبار این عمل را انجام بدهند. ولی اگر‌ این کار را توسط دندانپزشک کار بلد انجام بدهند، بسیار خوب‌ است.
اینکه گفته می شود هر شش ماه یکبار جرم گیری دندان صورت گیرد، مبنای علمی برای‌ همه‌ی افراد ندارد و تنها افرادی محدودی‌ هستند که‌ با توجه به‌ تشخیص دندانپزشک متخصص لازم‌ است تا هر شش ماه‌ یکبار دندان های‌ خود را جرم گیری کنند.

هزینه جرم گیری و بروساژ دندان

برای در نظر گرفتن قیمت جرم گیری دندان باید مواد متعددی را مد نظر قرار داد. از جمله این موارد هزینه های تصویر برداری، تخصص و مهارت دندانپزشک و هزینه هایی که در خصوص جرم گیری عمیق دندان وجود دارد. در رابطه با هزینه های تصویربرداری باید گفت که همه ی افراد مجبور به عکس برداری نیستند و با توجه به شرایط دهان و دندان خود، دندانپزشک این تشخیص را می دهد. باید این را در نظر داشته باشید که اگر شرایط جرم دندان هایتان وخیم باشد و دچار خونریزی های لثه باشید، شاید لازم باشد تا بیشتر از یک بار دندان های خود را جرم گیری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه جرم گیری دندان، با کلینیک دندانپزشکی خود تماس بگیرید.

آیا بیمه تعرفه ای بابت جرم گیری دندان به بیمه شدگان خود ارائه می دهد؟

با توجه به این موضوع که جرم گیری دارای کاربرد درمانی بوده و به منظور زیبایی صورت نمی گیرد، بیشتر بیمه های درمانی هزنیه ای را بابت آن تقبل می کنند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، باید با بیمه درمانی خود هماهنگی لازم را انجام دهید و بعد از جرم گیری دندان های خود، رسید مربوطه را تحویل بگیرید.

روش‌های جرم گیری دندان

به فرایند زدودن جرم از دندان جرم گیری می گوییم. جرم گیری دندان در طی چند جلسه انجام می شود و باید بیمار در فاصله بین جلسات، طبق دستورات دندانپزشک عمل کند و بهداشت را کاملا رعایت کند و از دهانشویه‌های مخصوص استفاده‌ کند.

دو روش اصلی برای‌ از بین بردن جرم دندان وجود دارد، البته بعضی از دندانپزشکان از هر دو روش استفاده می کنند. در ادامه این دو روش شرح داده می شود.

  1. جرم گیری با ابزارهای دستی

    دندانپزشک شما در این‌ حالت از یک جرم گیر دندان استفاده می کند و به صورت دستی پلاک‌های موجود روی دندان را از بین می برد. از آنجا که دندانپزشک توانایی مشاهده پلاک‌ها را ندارد، مجبور است‌ از حس‌ لامسه خود برای شناسایی نواحی ایجاد پلاک و رسوب بر روی دندان‌ها استفاده‌ کند.

  2. جرم گیری با ابزارهای اولتراسونیک

    ابزار جرم گیری دندان اولتراسونیک پلاک‌ها را از روی دندان شما با لرزش یکسر فلزی، پاک می کند، در این روش از اسپری کردن آببرای شستن پلاک‌ها از روی دندان و سرد نگهداشتن سر دستگاه استفاده می شود.
    در ادامه مراحل و چگونگی از بین بردن جرم دندان را شرح خواهیم داد

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 17:37

چرا کمپرسور کولر گازی را تعویض کنیم؟

در بسیاری از موارد تعمیر کردن کمپرسور کولر گازی، به دلیل پیچیدگی هایی که دارد، مشکل آن برطرف نخواهد شد. بر این اساس، در صورتی که مشکل اساسی در کمپرسور کولر گازی تشخیص داده شود، باید آن را تعویض کرد.

همانطور که همه می دانیم قدم اول برای رفع مشکل در کولر گازی، عیب یابی آن است. اگر در پروسه عیب یابی نسبت به خرابی کمپرسور کولر شک کردید، حتماً با انجام تست کمپرسور کولر گازی، در مورد آن اطمینان حاصل کنید.

راهنمای تست کمپرسور کولر گازی

روش های مختلفی برای تست کمپرسور کولر گازی وجود دارند که در اینجا به آن ها می پردازیم. حتماً قبل از انجام تست ها، فیوز کولر گازی را خاموش کنید تا در زمان تست کردن دستگاه، خطرات و مشکلات جانی و مالی ایجاد نشود.

۱-روش تست سیم پیچ موتور کولر گازی

برای تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی باید ابتدا درپوش ترمینال آن را بردارید، سپس مطمئن شوید که روغن در محل های سوکت موتور گولر گازی وجود ندارد. با استفاده از یک اهم متر که آن را روی Buzzer قرار داده اید، دو به دو کانکتورهای کمپرسور را بررسی نمایید. در زمان تست دو به دو کانکتورها با اهم متر، باید صدای بوق را از اهم متر بشنوید. سگال نیرو اگر صدا از اهم متر شنیده نشود، ۲ احتمال وجود دارد: اورلود کمپرسور دستگاه و یا خرابی سیم پیچ کمپرسور کولر گازی.

بدر مرحله آخر تست سیم پیچ باید با اهم متر اتصال بدنه را نیز بررسی کنید. برای این کار یک سر اهم متر را به کانکتور و سر دیگر را به بدنه موتور اتصال دهید. در این هنگام اگر صدای بوق از اهم متر شنیدید، یعنی سیم پیچ کمپرسور معیوب است و موتور سوخته و باید با تعویض آن، مشکل را برطرف کنید.

به یاد داشته باشید که در صورتی که صدای بوق اهم متر در زمان تست سیم پیچ و اتصال کانکتورها با یکدیگر شنیده شود و در زمان تست اتصال بدنه، صدای بوق شنیده نشود، باید روش های بعدی را نیز تست کنید تا از سالم بودن و یا خرابی سیم پیچ مطمئن شوید.

۲-نحوه تست صدای کمپرسور کولر گازی

همانطور که ذکر شد اگر با صدای بوق در زمان برررسی کانکتورها روبرو شده اید اما صدایی از اهم متر در زمان بررسی اتصال بدنه شنیده نشد، باید به سراغ تست صدا در موتور بروید.

نکته حائز اهمیت در این تست این است که زمان انجام تست و دقت کردن به صدای دستگاه فقط باید در حد ۲ تا ۳ ثانیه انجام شود؛ زیرا در صورت طولانی شدن این تست مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. پس باید برای انجام آن دقت و تمرکز بالایی داشته باشید تا سریعاً در صورت وجود مشکل، آن را تشخیص دهید.

برای شروع باید کابل استارت را از ترمینال کمپرسور خارج کنید و پس از آن کولر را روشن کنید. در این هنگام اگر کمپرسور سوخته باشد، کولر شما کار نمی کند و راهکاری به جز خرید یک موتور جدید و عوض کردن آن ندارید.

در صورت روشن شدن کولر گازی، به صدای آن دقت کنید. اگر صدای غیرعادی در کمپرسور کولر بشنوید، یا دستگاه جریان بالایی بکشد، یعنی روتور خراب است و باید کمپرسور را تعویض کنید.

۳-تست فشار در کمپرسور کولر گازی

اگر دو روش تست سیم پیچ و صدا را انجام دادید اما در مورد وجود مشکل در کمپرسور به قطعیت نرسیدید، باید روش تست فشار را نیز انجام دهید.

ابتدا توصیه می کنیم شیر برقی و لوله مویی دستگاه را چک کنید. اگر هیچ گونه انسداد و گرفتگی در آن ها مشاهده نکردید، بعد برای انجام تست فشار دست به کار شوید.

به عنوان قدم اول باید گاز کولر گازی را خالی کرده، سپس باید لوله های ورودی و خروجی یونیت بیرون بیاورید.

برای ادامه باید پنل بیرونی دستگاه را باز کنید. حالا می توانید با استفاده از گیج منیفولد و یا با دست، فشار گاز را بررسی نمایید.

روش تست فشار کمپرسور کولر گازی با دست

برای این نوع تست باید کولر اسپلیت را روشن کنید و آن را روی حالت سرمایش قرار دهید، سپس دست خود را در مقابل لوله رفت بگیرید. در صورتی که کولر خراب و فشار آن کمتر از حد استاندارد باشد، شما می توانید دست خود را برای مدت طولانی در مقابل این لوله نگه دارید؛ اما اگر کولر سالم و فشار آن مناسب باشد، شما نمی توانید بیشتر از ۳-۴ ثانیه دست خود را در مقابل لوله نگه دارید.

نحوه تست فشار کمپرسور با منیفولد

در روش دیگری که برای بررسی فشار موتور کولر گازی کاربرد دارد، استفاده از منیفولد است. استفاده از منیفولد در کمپرسورهای مختلف، متفاوت می باشد. به دلیل حساسیت این روش و عدم دسترسی همه افراد به این ابزار، توصیه می کنیم این نوع تست را خودتان انجام ندهید و در صورت نیاز، از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید تا با داشتن تخصص این کار را برای شما انجام دهد.

اگر پس از انجام تست های کمپرسور کولر گازی از خراب بودن آن مطمئن شده اید، باید آن را عوض کنید که در ادامه مطلب به آن پرداخته ایم.

تعویض کمپرسور کولر گازی چگونه است؟

برای تعویض موتور کولر گازی باید علاوه بر خرید یک قطعه جدید و مناسب با دستگاه خود، ابزار مورد نیاز را نیز داشته باشید؛ سپس برای تعویض قطعه اقدام کنید.

۱- برق دستگاه را قطع کنید

قبل از عوض کردن کمپرسور باید برق آن را قطع کنید. بهترین راه برای قطع برق دستگاه، خاموش کردن فیوز اصلی آن است.

۲- گاز مبرد دستگاه را خالی کنید

گاز کولر گازی را کامل تخلیه نمایید و سپس لوله رفت و برگشت را باز کنید تا هیچ گازی در دستگاه باقی نماند. این مرحله را جدی بگیرید و آن را درست و با دقت انجام دهید؛ زیرا در صورت وجود گاز در کولر، در هنگام جوشکاری مواد مذاب به سمت شما پرتاب می شود. پس از کامل خالی شدن آن اطمینان حاصل کنید.

۳- جابجا کردن کندانسور

اگر پنل خارجی دستگاه در ارتفاع بالایی نصب شده است، آن را جابجا کنید تا بتوانید دسترسی راحتی به آن داشته باشید و بتوانید با دقت و تمرکز کامل مراحل تعویض کمپرسور را انجام دهید.

۴- سیم ها و اتصالات کندانسور کولر گازی را بپوشانید

کل قاب کندانسور و سپس سیم ها، ترمینال ها و سوکت کمپرسور را باز کنید. با استفاده از یک حوله یا پارچه خیس عایق های کندانسور را بپوشانید تا در زمان جوشکاری مشکلی در آن ها به وجود نیاید.

۵- لوله کمپرسور را باز کنید

با جوشکاری هواگاز اتصالات  لوله ها را با کمپرسور کولر گازی قطع کنید. پس از آن چند دقیقه صبر کنید تا دمای آن ها پایین بیاید.

در زمان جدا کردن این اتصالات مواظب باشید تا لوله ای که به کمپرسور متصل است، دچار آسیب و قطع شدگی نشود.

۶- کمپرسور معیوب را از داخل پنل خارج کنید

با استفاده از آچار بکس یا آچار تخت، پیچ های نگهدارنده کمپرسور را باز کنید تا بتوانید آن را از دستگاه خارج نمایید.

۷- کمپرسور جدید را وارد پنل کولر گازی کنید

ابتدا لاستیک لرزه گیر پایه های کمپرسور را در جای خود قرار دهید و سپس کمپرسور جدید را به پنل داخلی دستگاه در محل کمپرسور قبلی وارد نمایید.

۸- تست کمپرسور را انجام دهید

قبل از آن که با جوشکاری، مکان کمپرسور را در پنل کولر گازی ثابت بگذارید، حتماً کمپرسور را تست کنید. سوکت را به برق وصل نمایید و آن را روشن کنید. بعد با روش بررسی تست با دست، از عملکرد آن مطمئن شوید. سپس کمپرسور را خاموش کنید.

۹- سیکل کولر گازی را شستشو دهید

پس از جوشکاری و نصب کمپرسور به داخل دستگاه باید حتماً سیکل کولر گازی را کامل شستشو دهید تا در صورت وجود هر گونه رسوب و تجمع روغن، آن را برطرف سازید. با این روش می توانید از رسیدن آسیب مجدد به کمپرسور و سایر قطعات دستگاه خود جلوگیری کنید.

شستشوی سیکل کولر گازی با دو روش انجام می شود:

شستشوی سیکل کولر گازی با گاز R22

در بسیاری از موارد از گاز R22 برای شستشوی سیکل کولر گازی استفاده می شود. توصیه می شود به دلیل مضراتی که این گاز برای محیط زیست دارد، از آن برای شستن سیکل کولر گازی خود استفاده نکنید. با این حال این روش فقط برای مواقع ضروری قابل انجام است. روش شستشوی سیکل با R22 مشابه روش استفاده از ازت برای شستن سیکل کولر گازی است.

استفاده از ازت برای شستشوی سیکل کولر گازی

بهترین و استانداردترین روش برای شستن سیکل کولر گازی، ازت شویی می باشد.

– مغزی و شیر را به لوله رفت متصل کنید.

– سپس کپسول ازت را وصل نمایید.

– ازت را باز کنید تا با کم و زیاد کردن فشار آن، روغن های تجمع یافته از لوله برگشت خارج شوند.

چند بار این کار را تکرار کنید.

– پس از آن باید کندانسور را با وصل کردن ازت به آن، شستشوی دهید. برای شستن کندانسور از فشار کمتری استفاده کنید.

۱۰- کمپرسور را با جوشکاری متصل و ثابت کنید

آخرین مرحله تعویض کمپرسور کولر گازی این است که لوله های اطراف کمپرسور را وصل کنید و آن ها را جوش دهید.

در زمان جوش دادن این لوله ها مراقب باشید تا لوله ها با کمپرسور اتصال نداشته باشند و موجب آسیب رسیدن به آن نشوند.

جمع بندی

در این مقاله روش هایی را که برای تست کردن کمپرسور کولر گازی باید انجام دهید، با جزئیات بیان کردیم. سپس در مورد نحوه تعویض کمپرسور و همچنین شستشوی سیکل کولر گازی را شرح دادیم. به شما توصیه می کنیم تا با سرویس دوره ای کولر از بروز مشکلات آن جلوگیری کنید. برای عیب یابی موتور کولر گازی و تعویض آن بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید تا اقدامات لازم را برای دستگاه شما انجام دهد.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 274 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 21:04

بک لینک چیست؟

به عملیات دریافت لینک از دیگر سایت های اینترنتی را بک لینک سازی می گویند یا به زبان ساده تر لینکی است که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود.

اهمیت بک لینک ها :

بک لینک از عوامل مهمی است که موتورهای جستجو برای محاسبه رتبه بندی وب سایت ها از آن استفاده می کنند. پس دریافت بک لینک با کیفیت اهمیت بالایی دارد. بک لینک ها در واقع نماینده اعتماد دیگران به سایت هستند .

بک‌ لینک سالم می‌تواند منجر به دو اتفاق ارزشمند برای وبسایت شود:

  • ورود ترافیک به وبسایت:  فردی که به وبسایت شما بک‌ لینک می‌دهد کاربران وبسایت او بر روی لینک وبسایت شما کلیک کرده و وارد وبسایت شما می شوند که به این عمل , ترافیک ریفرال گفته می‌شود.
  • رتبه‌ی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو: لینک ها در سایت شما یک سیگنال برای موتورهای جستجو به شمار می آیند که از نظر دیگران سایت شما معتبر است پس در بالا بردن رتبه ی سایت در نتایج موتورهای جستجوگر بسیار با اهمیت هستند. هر چه از وبسایت‌های معتبر و باکیفیت بک‌ لینک بیشتری بگیرید رتبه‌ی بهتری در صفحه‌ی نتایج پیدا می‌کنید.

انواع بک لینک ها

کلا به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند.

بک لینک فالو (Follow یا اصطلاحا لینک Dofollow):

به گوگل یا همه ی موتورهای جستجو امکان دنبال کردن لینک مورد نظر را میدهد تا به وب سایت  شما برسد. این لینک ها وب سایت مقصد را از نظر سئو تقویت می کنند و رسالتشان سود رسانی به سئو است.

بک لینک های ایجاد شده بر اساس رنگ صفحه ی مورد نظر و اعتبار دامنه ایجاد می شوند و ارزش و اعتبار صفحه توسط بک لینک فالو به سایت هدف منتقل می شوند و در نهایت به وب سایت شما کمک می کند تا در صفحه نتایج جستجوی گوگل افزایش رتبه داشته باشید. آموزش ساخت بک لینک به این بخش مراجعه کنید.

بک لینک نوفالو (nofollow):

همه ی لینک ها به صورت پبش فرض فالو هستند اگر به تگ  <a> ویژگی rel=Nofollow  اضافه کنیم به لینک nofollow تبدیل می شود.

این ویژگی به ربات های گوگل اجازه ی ورود به صفحه ی لینک  شده را نمی دهد پس صفحه بررسی نمی شود و در واقع اعتباری به صفحه ی مقصد نمی دهد.

چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟

روش دریافت بک لینک به سه دسته کلاه سفید , کلاه خاکستری و کلاه سیاه تقسیم می شود.

آموزش ساخت بک لینک به روش کلاه سفید (White Hat SEO):

مجموعه تکنیک‌های استاندارد و اصولی که تمرکز اصلی آن‌ها بر روی جذب هدفمند و واقعی کاربران است پس می توان گفت بهترین نوع سئو است که با کسب رضایت مشتریان باعث جلب نظر و رضایت موتورهای جستجو می شود.

از مهمترین روش‌های سئو کلاه سفید استفاده قانونی و طبیعی از کلمات کلیدی ، بک لینک‌ها، لینک‌دهی‌های داخلی و خارجی، تمرکز بر بحث تولید و بازاریابی محتوا و در نهایت جذب ترافیک و افزایش رتبه سایت به صورت طبیعی است.

در این روش دیگران به صورت کاملا طبیعی و رایگان به سایت شما لینک می دهند که این لینک ها از با کیفیت ترین لینک های دریافتی است.

معایب لینک کلاه سفید :

در ایران افراد بسیار کمی هستند که به دیگر سایت ها لینک بدهند پس ناچار به استفاده از لینک های کلاه خاکستری هستیم .

آموزش ساخت بک لینک به روش کلاه خاکستری (Grey Hat SEO):

سئوی کلاه خاکستری مثل سئوی کلاه سفید قانونی و پیشنهادی نیست و از طرف دیگر به شدت و ریسکی بودن سئوی کلاه سیاه نیز نیست.

این نوع سئو استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های غیراصولی و بدون هویت است. اگرچه اغلب این روش‌ها از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو تخطی از قوانین به حساب نمی‌آیند، اما این تکنیک‌ها در عمل فقط به گول زدن و ارائه پیشنهادات دروغین به کاربران خلاصه می‌شوند.

آموزش ساخت بک لینک به روش کلاه سیاه (Black Hat SEO):

از طریق غیر قانونی در ساخت بک لینک استفاده می شود. که در اکثر مواقع گوگل متوجه می شود شما خودتان در ساخت این بک لینک ها دخالت داشتید. که در بهترین حالت جایگاهتان را در گوگل از دست می دهید. و در بدترین حالت هم گوگل سایتتان را در کلمات کلیدی که در ساخت بک لینک در کلاه سیاه استفاده کردید را سایتتان را پنالتی می کند و از نتایج گوگل حذف شوید.

از بارزترین تکنیک‌های مورد استفاده در سئوی کلاه سیاه می‌توان به مواردی همچون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing، استفاده از کلمات و برچسب‌های غیرمرتبط با محتوا، استفاده از متون یا لینک‌های مخفی، تکنیک موسوم به پنهان کاری یا Cloacking، استفاده از محتوای تکراری اشاره کرد.

سایت ساخت بک لینک رایگان و دائمی:

سئوکاران همیشه به دنبال ساخت بک لینک های با کیفیت برای سایتشان هستند رایگان بودن بک لینک ها به معنی بی کیفیت بودن آن نیست. ۹۰ درصد سایت های قدیمی و بزرگ از بک لینک های رایگان و طبیعی و ساخته شده, توسط دیگران استفاده می کنند. در زیر نحوه بک لینک سازی با آتوریتی بالا را به شما معرفی می کنیم.

۱. ساخت بک لینک رایگان در سیستم وبلاگ دهی:

سیستم وبلاگ دهی اکثرا لینک فالو رایگان را ارئه میدهند شما از طریق باز نشر مطالب وب سایت تان در این سیستم ها می توانید بک لینک رایگان دائمی دریافت کنید.

در وبلاگ ها مطالب غیر از مطالب سایت خود را به روز نگه دارید تا حد امکان پشت سرهم برای سایتتان بک لینک نسازید در غیر این صورت مشخص می شود که همه وبلاگ ها برای شماست و به صورت دستی ساخته می شوند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 128 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 20:18

همه ما می دونیم که یکی از مهم ترین و گاهی اوقات حیاتی ترین بخش های سئو و بهینه سازی سایت، Off Page SEO یا همان فعالیت هایی است که ما در خارج از وب سایت خودمان انجام می دهیم. گوگل در طول این سال ها همیشه الگوریتم ها و زیرساخت های خودش را طوری بهینه کرده که با فعالیت های بی رویه و غیر منطقیِ ساخت و ایجاد بک لینک (به صورت دستساز) جلوگیری کند و همیشه گفته که بک لینک را نباید صاحب وبسایت ایجاد کند، بلکه آنقدر باید محتوای وبسایت قوی باشد که سایر وب سایت ها به محتوای آن لینک دهند و از آن وبسایت به روش های مختلف یاد کنند.

اما کو گوش شنوا ؟!!!!

البته بماند که خود گوگل هم می داند، این صحبتی که کرده، واقعی نیست چون اگر به صورت کاملاً شفاف الگوریتم های خود را درباره تاثیر بک لینک ها بر روی سایت بیان می کرد، سوء استفاده های عجیب و غریبی رخ می داد و خیلی از افراد به ناحق در نتایج نخست گوگل قرار می گرفتند. برای آموزش ساخت بلک لینک به این قسمت مراجعه کنید. همه ما می دانیم که ساخت و ایجاد بک لینک اگر به درستی و با روش های اصولی انجام شود (که البته جزء روش های کلاه خاکستری است) می تواند رشد بسیار خوبی را در وبسایت ما ایجاد کند.

خوب بیشتر از این شما را معطّل نمی کنم و بریم به سراغ روش های ساخت بک لینک رایگان که خود تاثیر آن را تجربه کرده ام و می خواهم با شما به اشتراک بگذارم.

اگر نمی دانید بک لینک چیست، پیشنهاد می کنم مقاله بک لینک چیست را مطالعه کنید.

خوب اجازه بدید قبل از شروع ماجرای ساخت بک لینک رایگان، بریم سراغ ساختار لینک سازی داخلی. ببنید طبق تجربه ای که من در طول اجرا و مشاوره های سئو داشته ام، هر اندازه ساختار داخلی و فنی وبسایت شما بهینه تر و اصولی ترباشد، تاثیر بک لینک هایی که ایجاد می کنید هم بیشتر می شود. خواهش می کنم این مسئله را دست کم نگیرید و ساده از کنار آن عبور نکنید !

نابراین از شما می خواهم، قبل از اینکه به فکر ساخت بک لینک رایگان باشید، ساختار لینک سازی داخلی وبسایت خودتان را تصحیح کنید.

به تصویر زیر دقّت کنید، این تصویر ساختار اصولی و کلی لینک سازی داخلی را به شما نشان می دهد. اگر از Home Page یا صفحه اصلی سفر خود را آغاز کنیم، هر صفحه اصلی می تواند به صفحات دسته بندی (Category) متصل شود و صفحات دسته بندی می توانند به زیر دسته ها هدایت شوند که البته این موضوع در منو سایت هم نمایان خواهد شد.

هر دسته (یا زیر دسته) سایت هم می تواند به صفحات نهایی در وبسایت متصل شود که این صفحات نهایی می تواند یک صفحه محصول، یک مقاله از بلاگ و یا یک صفحه فرود (Landing Page) باشد.

حال سوال اینجاست که آیا می شود از صفحات نهایی هم به دسته بندی ها لینک داد؟!

بله، ببینید اتفاقاً در بسیاری از حالت ها (مثلاً در یک فروشگاه اینترنتی) صفحات دسته بندی برای ما بسیار اهمیت دارد و تمرکز لینک سازی داخلی بیشتر باید بر روی صفحات دسته بندی متمرکز شود. دلیلش هم واضح است چون یک مشتری بالقوّه علاقه دارد مدل های مختلف با قیمت های مختلفی را مشاهده کند و همین مسئله باعث افزایش اهمیت صفحات دسته بندی می شود.

خوب می دونم داریم از بحث دور میشیم !!!

شما اومده بودید در این مقاله که روش های ساخت بک لینک رایگان رو بخوانید. امّا به من حق بدید که باید این مسئله رو بیان کنم، تا زمانیکه ساختار لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات سایت شما درست و حساب شده نباشد، فعالیت های لینکسازی هم زیر سوال خواهد رفت.

بریم سراغ اولین روش ساخت بک لینک رایگان و آن هم ایجاد بک لینک از طریق ایجاد پروفایل در وب سایت های با اعتبار بالا.

روش کار بدین شکل است که شما باید در وب سایت هایی که اجازه ساخت پروفایل را به شما می دهند عضو شوید و بعد از تایید ایمیل خود، وارد بخش تنظیمات (Setting Profile) حساب کاربری خود شوید. معمولاً این وب سایت ها یک بخش تکمیل اطلاعات کاربری دارند که می توان آدرس وبسایت خودمان را هم در یکی از فیلد های تکمیل اطلاعات پروفایل وارد نمود.

معمولاً از این روش برای ساخت لینک های برندی و مطرح کردن کل وبسایت و صفحه اصلی استفاده می شود. همینکه نام و برند وبسایت شما در این وبسایت ها منتشر می شود، می تواند در دراز مدت سیگنال خوبی را به سمت گوگل ارسال کند. اما توجه داشته باشید که به هیچ وجه به صورت انبوه (به خصوص در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود) لینک پروفایلی ایجاد نکنید چرا که استفاده بی رویه از این روش می تواند آسیب جدی به وبسایت شما وارد کند.مثلاً در برنامه لینک سازی خودتان می توانید هفته ای 3 الی 4 لینک پروفایلی ایجاد کنید و رفته رفته با افزایش اعتبار وبسایت خودتان، به صورت ماهیانه کمی این تعداد را افزایش دهید. (البته این نسخه برای همه نیست و نمی توان از نظر تعداد یک نسخه کامل برای همه پیچید !!!)

 

اما در ادامه لیستی از وب سایت های ساخت لینک پروفایلی را برای شما آماده کرده ام که می توانید از این وبسایت ها برای ساخت بک لینک پروفیلی به صورت کاملاً رایگان استفاده کنید.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 130 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 20:10

یکی از مهم ترین، حساس ترین و دقیق ترین فضاها، فضای بیمارستانی است. پس در تمامی جزئیات و موارد یک بیمارستان باید دقت و حساسیت بالایی به خرج داده شود. در هر بیمارستان به انتخاب پرسنل و تیم پزشکی و پرستاری اهمیت زیادی داده می شود. تولید کننده رنگ  حساسیت زیادی بر روی بخش های رسیدگی به بیمار است؛ اما شاید کمتر کسی به طراحی ظاهری بیمارستان و مخصوصاً رنگ بیمارستانی  توجه کند.

این در حالی است که این رنگ ها در ایجاد آرامش در فضای پر از استرس بیمارستان اهمیت زیادی دارند. می توانند باعث ایجاد آرامش در بیماران و همراهان آن ها حتی در حالت بیهوشی شوند.

در این مطلب جنبه های مختلف اهمیت رنگ بیمارستانی و تاثیر روانی آن بر بیماران و پزشکان را بررسی کرده. استانداردهای مهم این حوزه را به شما معرفی می کنیم.

آیا رنگ واقعا تأثیرگذار است؟

سوال اینجاست که آیا رنگ ها واقعا تأثیرگذار هستند و حساسیت بر روی انتخاب آن ها لازم است؟ سوال دیگر اینکه اگر مؤثر است تا چه میزان می تواند اثرگذار باشد؟ از منظر روان شناسی رنگ محیط بر روی روح و روان افراد تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال قرار گرفتن در اتاقی با دیوارهای قرمز شما را عصبانی خواهد کرد. رنگ زرد و نارنجی می تواند اشتهای شما را باز کند.

رنگ بیمارستانی از چند جنبه دارای اهمیت است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • درمان

در دنیای امروز دانشی به نام کروموتراپیکه به وجود آمده که روشی برای جایگزینی داروهاست. در کروموتراپیکه به درمان انواع بیماری ها به وسیله رنگ ها پرداخته می شود. فعالان این حوزه معتقدند که به وسیله تأثیر رنگ ها می توان بیماری های مختلف را درمان کرد یا حداقل بر روی روند درمان آن ها اثری مثبت گذاشت. مثلاً گفته می شود ترکیب رنگ های قرمز و زرد انرژی زا بوده و در بهبود توانایی فکری و فعال کردن هم زمان بدن و ذهن تأثیرگذار است.

در مورد دیگر معتقد هستند که برای درمان مشکلات خواب، ترس و اضطراب، دردهای عضلانی و بیش فعالی ذهن و افکار باید از رنگ آبی استفاده کرد. البته این مسئله مانند بسیاری از مسائل فلسفی و روان شناختی موافقین و مخالفینی دارد.

  • تأثیر بر احساسات و رفتار

بر اساس مشاهدات روان شناختی، رنگ یک ابزار ارتباطی قدرتمند است و می تواند تأثیر بسیار زیادی بر خلق وخو و حتی واکنش های فیزیولوژیکی بدن بگذارد. مثلا می توان گفت که رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی در برانگیختن احساساتی مانند گرما، راحتی، خشم و خصومت تأثیر بسیار زیادی دارند.

در مشاهده ای دیگر بیان شده است که وجود چراغ هایی با رنگ آبی در خیابان ها منجر به کاهش جرم می شود.

بررسی رنگ در بیمارستان

در بخش قبل متوجه شدید که رنگ ها می توانند بر روی خلق وخوی افراد و اعصاب آن ها تاثیرگذار باشند. بر همین اساس به نظر می رسد که استفاده صحیح از رنگ ها در فضای بیمارستان می تواند بر روی روند درمان بیماران و میزان آرامش آن ها اثرگذار باشد.

در این بخش در خصوص اهمیت رنگ در بیمارستان بیشتر توضیح می دهیم.

  • رنگ مناسب دیوار بیمارستان

یکی از بخش های بیمارستان که رنگ ها در آن نقش آفرینی و تأثیرگذاری بسیار بالایی دارند دیوارهای بیمارستان است. چراکه دیوارها بخش بزرگی از فضای بیمارستان را به خود اختصاص داده اند. در انتخاب رنگ مناسب دیوار بیمارستان ابتدا باید به نکات کلیدی توجه داشت.

با توجه به تاثیر رنگ ها بر روی روحیات و خلقیات افراد، به نظر می رسد که استفاده از رنگ هایی مانند مشکی، قرمز و… برای دیوارها و محیط بیمارستان چندان مناسب نباشد. البته نمی توان گفت که رنگ های آبی و سبز بهترین انتخاب برای دیوارهای بیمارستان هستند.

برای انتخاب رنگ مناسب دیوار بیمارستان باید به این مسئله دقت داشت که بیشتر مراجعه کنندگان به این بیمارستان چه کسانی هستند؟ سن آن ها اغلب چقدر است و معمولا برای درمان چه نوع بیماری به این بیمارستان مراجعه می کنند؟

عموم بیمارستان های کودکان طراحی رنگارنگ و درخشانی دارند تا کودک بیمار در طول زمان حضور خود در بیمارستان، احساس اقامت در خانه خود را داشته باشد. اما طراحی و انتخاب رنگ در خانه سالمندان یا بیمارستان هایی که مربوط به افراد سالخورده است، گونه ی دیگری دارد. مثلاً با توجه به زوال بینایی این افراد، باید برای راهنمایی آن ها در فضای بیمارستان از رنگ هایی با کنتراست بالاتر استفاده کرد.

یکی از قسمت های مهم هر بیمارستان اتاق عمل آن بیمارستان است. اکثراً دیوار اتاق های عمل دارای رنگ های سبز یا آبی است؛ زیرا پزشکان بیشتر زمان خود را به رنگ قرمز خون خیره هستند.

علاوه بر اینکه خیره شدن به یک رنگ در زمان زیاد باعث بر هم خوردن تمرکز می شود، رنگ قرمز باعث افزایش ترشح آدرنالین نیز می شود که این موارد برای پزشک جراح مناسب به نظر نمی رسد. اما نکته ای که هست این است که استفاده از رنگ سبز و آبی برای دیوارهای اتاق عمل، باعث آرام شدن پزشکان می شود.

همچنین رنگ سبز به خاطر تضاد با رنگ قرمز باعث می شود رنگ قرمز از ذهن آن ها فراموش شود. به عنوان مثالی، دلیل انتخاب رنگ سبز و آبی از سوی کارشناسان برای اتاق های انتظار، متعادل تر شدن و افزایش آرامش افراد حاضر است. رنگ مناسب دیوار بیمارستان عموماً رنگ های روشنی مانند آبی، سبز و … است.

  • لباس کادر درمان

پزشک، پرستار، خدمتکار و تمامی افرادی که در بیمارستان کار می کنند بسیار با بیمار در ارتباط هستند. پس انتخاب درست لباس این افراد می تواند بر ذهن او تأثیرات مثبتی بگذارد. انتخاب غلط رنگ نیز می تواند تأثیرات زیان باری در ذهن بیماران به وجود آورد.

از سوی دیگر رنگ استفاده شده در لباس کادر درمان باید رنگ های روشن باشد تا همیشه تمیزی و پاکیزگی آن ها را نشان دهد. عموماً رنگ استاندار برای لباس کادر درمان سفید، آبی یا سبز است.

  • رنگ کدها

یکی دیگر از جنبه های پراهمیت در رنگ بیمارستانی رنگ کدهاست. در بیمارستان یک نوع کدگذاری به وسیله رنگ ها وجود دارد که کادر درمان از آن برای مشخص کردن برخی مسائل تخصصی استفاده می کنند. این کدگذاری از چند جهت دارای اهمیت است.

  • باعث افزایش سرعت عمل کادر درمان می شود.

اصولا افرادی که در بیمارستان کار می کنند، آموزش های وسیعی در این رابطه می بینند که زمان دیدن این رنگ ها، چه کارهایی باید انجام بدهند. آن ها بدون اتلاف وقت پس از دیدن رنگ ها سریعاً کار خود را آغاز می کند.

  • عدم اطلاع بیمار و همراهان از شرایط موجود

حضور افراد پراسترس در بیمارستان می تواند کار رسیدگی به بیمار را با مشکل مواجه کند. بیمار، همراهان و سایر مراجعه کنندگان اغلب در شرایط اورژانسی و خطرناک دچار استرس شده و روند درمان را با مشکل مواجه می کنند. وجود کدها در رنگ های بیمارستانی مانع از ایجاد این استرس شده و آرامش فرایند درمان را حفظ خواهد کرد.

یک ایراد بزرگ در کد رنگ ها این است که هیچ استاندارد مشخص و جهانی برای آن ها وجود ندارد. بعضی مواقع در یک منطقه بیمارستان هایی وجود دارد که کدهای آن ها متفاوت است. در ادامه به چند مورد از مرسوم ترین کدهای مربوط به هر رنگ اشاره می کنیم.

خاکستری: مشکل در وضعیت هوا یا ساختارهای زیربنایی

سفید: وجود یک شخص خطرناک در بیمارستان یا رفتار پرخاشگرانه

نارنجی: موقعیت اورژانسی در خارج از بیمارستان

قرمز: آتش سوزی

مشکی: تهدید به بمب گذاری

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 143 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 14:42

تلویزیون سونی X95J سایز 75 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سونی محسوب می شود. این تلویزیون با مدل های X9500J و X950J نیز در بازار شناخته می شود اما مدل صحیح آن X95J می باشد. تلویزیون X95J بهترین تلویزیون گیمینگ فورکی سونی محسوب می شود و برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن، تماشای فیلم و همچنین استفاده خانگی و معمولی کاملا مناسب است. این تلویزیون در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X9500H است که در سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون X95J با مدل کامل XR-75X95J وارد کشور ایران می شود و مونتاژ مالزی است. تلویزیون سونی X95J دارای کیفیت تصویر فورکی و صفحه نمایش ال ای دی می باشد. تلویزیون فورکی سونی 75X95J مجهز به پردازشگر جدید و هوشمند سونی یعنی Cognitive Processor XR می باشد. این پردازشگر وظیفه پردازش صدا و تصویر را به عهده دارد و اینکار را شبیه به عملکرد مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر قدرتمند به کمک تکنولوژی Dual database processing دیتابیسی از هزاران داده تصویری مختلف در اختیار دارد و به کمک این داده ها کیفیت تصاویر را افزایش و بهبود می دهد. تلویزیون سونی کمتر از 20 میلیون  سونی به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را کاهش می دهد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد تا از تماشای آنها لذت ببرید. همچنین به کمک تکنولوژی XR Super Resolution بافت اشیاء و عناصر موجود در صحنه را تشخیص می دهد و بافت آنها را بازسازی می کند و جزئیات تصویر بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی XR Contrast Booster 10 و تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست صحنه ها و تصاویر را به صورت پویا افزایش و کیفیت تصویر فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی XR Smoothing است و رنگ ها و تصاویر گرادینت را کاملا یکدست و صاف نمایش می دهد و از بند بند شدن آنها جلوگیری می کند. بنابراین شما بهترین کیفیت تصویر ممکن در تلویزیون های ال ای دی را شاهد خواهید بود. این محصول دارای تکنولوژی HDR است و از فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster کنتراست، عمق و رنگ اشیاء و عناصر موجود در تصویر را به صورت مجزا بهبود می دهد و صحنه های خارق العاده ای تولید می کند که شما از تماشای آنها حیرت زده خواهید شد. این تلویزیون دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و از تکنولوژی VRR و ALLM و همچنین تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند. البته به گفته سونی نسخه نهایی تکنولوژی VRR به زودی و توسط یک آپدیت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این تلویزیون توانایی نمایش بازی های 4K با سرعت 120 هرتز را دارد و بهترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون ال ای دی سونی 65X95J دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED است و از پنل VA برخوردار می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه این تلویزیون را کنترل می کند و کنتراست تصویر بسیار خوبی ارائه می دهد. این تلویزیون توانایی تولید رنگ های تیره و عمیق را دارد و به لطف تکنولوژی X-Wide Angle زاویه دید خوبی در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون برای محیط های تاریک و کم نور گزینه خوبی می باشد. این محصول بر خلاف سایز کوچک تر خود، از تکنولوژی X-Anti Reflection برخوردار است و برای محیط های روشن و پر نور نیز گزینه بسیار خوبی است و بازتاب نور محیط در صفحه نمایش را کاهش می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز واقعی برخوردار است و توانایی نمایش محتوای 4K@120fps را دارد. متاسفانه این تلویزیون توانایی کاهش رفرش ریت تا 60 هرتز را ندارد و برای پخش محتوا با فریم ریت پایین به صورت نرم افزاری تعداد فریم ها را افزایش داده و آنها را با سرعت 120 هرتز نمایش می دهد. سونی به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح و شفاف نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Triluminos Pro و Live Color طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی و دقیق را تولید می کند که باعث واقعی تر شدن تصاویر می شود. تلویزیون اسمارت سونی 75X95J مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 10 می باشد و امکانات هوشمند بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. 

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 185 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 2:28

تاریخچه جستجوی کلیدواژه و تغییرات آن در گذر زمان

تحقیق کلمات کلیدی در طی زمان و با تغییرات الگوریتم‌های رتبه بندی موتورهای جستجو دچار تحول شده است. در سال ۲۰۰۰ تحقیق کلمات کلیدی تنها بررسی Google Keyword Planner و پیدا کردن کلمات با بیشترین تعداد جستجو و پرکردن متن سایت با این کلمات بود.

از آنجایی که این روش به راحتی مورد سوء استفاده افراد برای کسب رتبه برای صفحات با محتوای بی‌کیفیت قرار می‌گرفت، گوگل در سال‌های اخیر با ارائه به‌روزرسانی‌هایی در الگوریتم رتبه‌بندی خود به مقابله با این روش پرداخت. همواره هدف آپدیت‌های گوگل تشخیص هدف کاربر و ارائه بهترین محتوا در نتایج جستجو به کاربران است.

مهمترین آپدیت‌های الگوریتم رتبه‌بندی گوگل در سال‌های اخیر که تاثیر زیادی بر نحوه انجام کیورد ریسرچ داشته‌اند به شرح زیر می‌باشند:

  • Google Panda (2011): این الگوریتم سایت‌های با محتوای کوتاه و متن‌های تکراری را جریمه کرد.
  • Google Penguin (2012): این الگوریتم وبسایت‌هایی که در متون خود از کلیدواژه‌ها استفاده غیر طبیعی داشتند جریمه کرد.
  • Google Hummingbird (2013): الگوریتم مرغ مگس خوار به بهبود جستجوی معنایی و درک نیت کاربر از کلیدواژه‌های مختلف پرداخت.

با پیشرفت موتورهای جستجو فرایند تحقیق کلمات کلیدی پیچیدگی بیشتری یافته ‌است. تحقیق کلمات کلیدی دیگر تنها پیدا کردن کلیدواژه ایده‌آل نیست. تحقیق کلمات کلیدی امروزه شناخت مخاطب و پوشش موضوع محتوا به صورت مناسب است.  ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی به عبارت دیگر اگر محتوای شما کیفیت خوبی داشته باشد و موضوع مورد نظر را به خوبی پوشش بدهد شما می‌توانید حتی برای کلیدواژه‌هایی که درون محتوای خود ذکر نکرده‌اید نیز رتبه بگیرید. البته این به معنی اهمیت نداشتن تحقیق کلمات کلیدی نیست، بلکه به معنی تفاوت آن با گذشته است.

بخش دوم – نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی با فکر کردن به اینکه «یک مشتری بالقوه برای یافتن کسب و کار یا سایت شما چه کلماتی را جستجو خواهد کرد؟» آغاز می‌شود. پس از آن می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و ایده‌ها را گسترش دهید و کلیدواژه‌های بیشتری پیدا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند ساده‌ای است، اما برای اینکه کار به درستی انجام شود، ۲ شرط مهم وجود دارد:

  1. باید شناخت خوبی از حوزه‌ی کاری خود داشته باشید. شناخت حوزه کاری اهمیت بسیاری در به نتیجه رسیدن فرایند تحقیق کلمات کلیدی دارد. لازمه موفقیت فرآیند تحقیق کلمات کلیدی درک کامل از کسب و کار و حوزه کاری است. در صورت برون سپاری پروژه سئو خود بایستی به مجری پروژه کمک کنید تا درک خوبی از کسب و کار شما پیدا کند. ما در گروه دیجیتال نردبان با برقراری ارتباط موثر با کارفرمایانمان و برگزاری جلسات توجیهی به دنبال شناخت کامل از کسب و کار هدف خواهیم بود تا بتوانیم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی به یک نتیجه مطلوب برسیم.
  2. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید.

در این بخش چند روش عملی را با هم مرور خواهیم کرد تا دانش شما در هردو زمینه‌ی بالا افزایش یابد. بطور کلی کلمات کلیدی را از سه طریق زیر میتوان پیدا کرد:

  • روش اول – طوفان فکری برای یافتن کلمات کلیدی بنیادی
  • روش دوم – رقیبانتان در چه کلیدواژه‌هایی رتبه کسب کرده‌اند؟
  • روش سوم – ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

اول – طوفان فکری برای یافتن کلمات کلیدی بنیادی

کلمات کلیدی بنیادی (Seed Keywords) پایه و اساس فرآیند تحقیق کلمات کلیدی هستند. آن‌ها جایگاه اصلی شما را تعریف می‌کنند و کمک می‌کنند رقیبانتان را شناسایی کنید. تمام ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در ابتدا از شما یک کلمه کلیدی بنیادی می‌خواهند که در ادامه از آن برای ایجاد لیستی بلند از ایده‌های کلیدواژه‌های مرتبط استفاده می‌کنند.

برگزاری جلسات طوفان فکری (Brain Storming) با همکاران، شرکا یا سایر افرادی که از حوزه کاری مورد نظر اطلاعات دارند برای برداشتن اولین قدم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی بسیار مفید خواهد بود. کافی است خود را جای مشتریان قرار دهید تا بدانید برای یافتن خدمات یا محصولی که عرضه می‌کنید، چه کلمه‌ای باید جستجو شود. کلمات را لیست کنید و کلمات مرتبط را در دسته‌بندی‌های مشابه قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کلیدواژه‌های مربوط به قهوه را پیدا کنید، کلمه کلیدی بنیادی شما می‌تواند چنین چیزی باشد:

  • قهوه
  • اسپرسو
  • کاپوچینو
  • فرنچ پرس

دقت داشته باشید که ممکن است کلمه کلیدی بنیادی به خودی خود ارزش آن را نداشته باشد که به عنوان کلمه هدف وب‌سایت شما انتخاب شود. از این کلمه برای برداشتن گام‌های بعدی در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌شود. بنابراین نیازی نیست برای یافتن کلمه بنیادی، دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. باید در عرض چند دقیقه، چند کلمه کلیدی بنیادی انتخاب کنید. پس از اینکه موفق شدید چند کلمه را به عنوان کلمات کلیدی بنیادی خود انتخاب کنید، به سراغ مراحل بعدی می‌رویم.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 103 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 1:04

رنگ پارکینگی و ترافیکی

تجهیزات ترافیکی، پارکینگ و تجهیزات ترافیکی ایمنی طراحی و تولید شده تا محافظ جان و مال ما باشد. خط کشی خیابان ها و جاده ها و تقسیم بندی پارکینگ و شماره گذاری پارکینگ ها نیاز به استفاده از رنگ پارکینگی و ترافیکی دارد. خط کشی خیابان ها باعث ایجاد نظم شهری می شود و همچنین در بزرگراه ها و اتوبان ها خط کشی سبب می شود تا افراد دچار حادثه و تصادف نشوند. خط کشی خیابان ها و جاده ها رانندگان را ملزم می کند تا در بین خطوط رانندگی کنند و همچنین خط کشی عابر پیاده ، عابران پیاده را به عبور از این خطوط مجبور می کند و سبب می شود تا جان عابران محافظت شود، زیرا رانندگان سرعت خودرو را هنگام نزدیک شدن به این خطوط کاهش می دهد.اجراي رنگ ترافيكي همچنین رنگ ترافیکی در پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در پارکینگ ها با خط کشی و ایجاد نظم و تقسیم بندی پارکینگ برای قرار گرفتن و پارک ماشین از بسیاری مشکلات موجود در پارکینگ جلوگیری می کند. تمامی این خطوط ترافیکی توسط رنگ، مشخص و خط کشی می شود. پس باید از رنگ ترافیکی مناسب، بادوام و مقاوم استفاده شود. در ادامه ما را همراهی کنید تا شما را با انواع رنگ های پارکینگی و ترافیکی آشنا کنیم .

رنگ ترافیکی محلول

رنگ پارکینگی یک فرمول روکش است و برای خط کشی و علامت گذاری راهروها ، پارکینگ‌ها ، جداول یا فرودگاه‌ها توصیه می شود . این فرمول همچنین در ظرف های 19 لیتری ( 5 گالنی ) یا کمتر فروخته و عرضه می شوند. محدوده‌ی voc برای رنگ های موجود در این دسته 450 گرم در هر لیتر یا 3/8 پوند در هر گالن می باشد. رنگ ترافیکی لاتکس، یک فرمول روکش است و برای علامت گذاری و خط کشی خیابان‌ها ، بزرگراها ، یا دیگر سطوح خودرو محور از جمله جداول ، سکوها , راهروها ، پارکینگ‌ها ، پیاده روها و فرودگاه‌ها توصیه می شود ( اما استفاده ی این فرمول فقط به این موارد محدود نمی‌شود ) . حداکثر vocمجاز برای رنگ های موجود در این دسته 150 گرم در هر لیتر ، یا 1/3 پوند در هر گالن می باشد .

رنگ ترافیکی چندجزئی

رنگ پارکینگی دو جزئی و سه جزئی بر پایه رزین‌های اکریلیک، جهت استفاده در خط کشی خیابان و ترسیم علائم افقی ترافیکی، طراحی شده است. عدم وجود حلال در این رنگ (جامد وزنی حدود ۹۸ %)، امکان اجرای رنگ در ضخامت‌های بالا را فراهم آورده و باعث کاهش هزینه‌های اجرائی با توجه به میزان ماندگاری رنگ شده است. در رنگ ترافیکی سه جزئی به همراه جزء اصلی رنگ، دوجزء B و C  هم بصورت جداگانه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. جزء B به صورت مایعی زرد رنگ و جزء C به صورت پودر یا خمیر سفید رنگ است. در رنگ‌های دوجزئی صرفاً جزء C یا سخت کننده به مشتریان محترم ارائه می‌شود. نوع واکنش انجام شده در این رنگ ، واکنش رادیکالی گرمازا و با سرعت بالاست. به همین دلیل داشتن تجربه و مهارت کافی در اجرا، بسیار ضروری است.

نحوه اجرای رنگ پارکینگی 

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب ‌و هوایی برای اجرای رنگ پارکینگی و ترافیکی، باید به شرایط سطح محل اجرای رنگ ترافیکی توجه داشت. بدین صورت که سطح موردنظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و… باشد. جهت اجرا ابتدا بوسیله چسب‌های با عرض ۵ سانتی متر فضای موردنظر را مشخص نمایید. بعداز اختلاط اجزاء بصورت یکنواخت و کاملاً همگن شده آن را روی سطح بوسیله غلتک یا کاردک اجرا نمایید. پس از خشک شدن سطحی رنگ چسب محاط شده به رنگ را از آسفالت جدا کنید. پس از اختلاط جزء B (شتاب دهنده) با رنگ ترافیکی، بعد از حداکثر دو ساعت می‌بایست رنگ مصرف شود. همچنین درصورت مخلوط ‌شدن سخت‌ کننده، کمتر از ۵ دقیقه (با توجه به دمای هوا) برای اجرای رنگ ترافیکی فرصت وجود دارد.

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب‌وهوایی برای اجرای رنگ، می‌بایست به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت. بدین صورت که سطح موردنظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و … باشد. جهت اجرا ابتدا جزء C (سخت کننده) را به جزء اصلی B اضافه نمایید. بعد از اختلاط کامل آن را در مخزن شماره ۱ دستگاه خط‌کشی بریزید. جزء اصلی (A) نیز در مخزن شماره ۲ دستگاه خط کشی دوجزئی ریخته شود. سپس رنگ ترافیکی توسط دستگاه خط کشی با مصرف یکسان از هر جزء روی سطح اجرا می‌گردد. باید توجه نمود پس از اختلاط جزء اصلی B با جزء C (سخت کننده)، مخلوط حاصل در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد حتی با بسته بودن درب حلب یا مخزن در مدت ۲۴ ساعت، سخت می‌گردد.

رنگ ترافیکی آنتی اسکید جزء رنگ‌های چند جزئی ترافیکی هستند. این رنگ پارکینگی ترافیکی با توجه به نوع ترکیبات و مصالح مصرفی در آن دارای خاصیت ضدلغزشی است. رنگ‌های آنتی اسکید (ضد لغزش) کاردبردهای وسیعی برای مقاطع با بارش و یخ‌زدگی زیاد دارند

رنگ پارکینگ ترافیکی اکریلیک

این محصول بر پایه رزین‌های اکریلیک ترموپلاست، جهت استفاده در خط‌کشی و ترسیم علائم افقی ترافیکی، طراحی شده‌است. با توجه به وجود حلال در رنگ (جامد وزنی حداقل ۷۰%) امکان اجرای رنگ در ضخامت‌های بیشتر از ۷۰۰ میکرون (تر) وجود ندارد. بعد از خشک‌ شدن و خروج حلال از رنگ، با توجه به جامد حجمی حدود ۵۰% ضخامتی در حدود ۳۵۰ میکرون (خشک) باقی خواهد ماند. به همراه این محصول، جهت کاهش ویسکوزیته (رقیق نمودن رنگ)، می‌توان از تینر مخصوص رنگ  ترافیکی ماندگار استفاده نمود. استفاده از تینرهای متفرقه، به علت امکان عدم سازگاری و یا ایجاد تاثیر منفی در ماندگاری رنگ ترافیکی توصیه نمی‌شود. استفاده از این محصول رنگ  ترافیکی جهت سطوح آسفالتی با دانه‌بندی مناسب توصیه می‌شود.

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب و هوایی برای اجرای رنگ، باید به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت. بدینصورت که سطح موردنظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و … باشد. جهت اجرا، تینر را به آرامی و با نسبت ۵ تا ۸ درصد (با توجه به ویسکوزیته رنگ) به جزء اصلی رنگ اضافه نموده و پس از اختلاط به وسیله ماشین خط‌کشی مناسب، نسبت به اعمال رنگ در ضخامت حدود ۷۰۰ میکرون (تر) اقدام گردد. جهت حصول ضخامت یکنواخت و درنتیجه، ماندگاری بالای رنگ، استفاده از روش‌های دستی (غلتک و قلم مو) توصیه نمی‌شود. در حین اجرا می‌بایست دائما ضخامت رنگ با استفاده از ضخامت سنج شانه‌ای رنگ تر، کنترل گردد. جهت حفظ کیفیت رنگ اجرا شده، توصیه می‌گردد فقط از تینر ماندگار، تولیدشده توسط شرکت صبا شیمی آریا و حتی‌المقدور از کمترین میزان تینر استفاده شود.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 21:25

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان (Dental implant) بهترین روش جایگزین دندان است که در آن یک قطعه فلزی داخل استخوان فک کاشته می شود و روی آن یک روکش یا تاج دندان مصنوعی قرار داده می شود.

ایمپلنت کاشته شده در استخوان معمولا با سلول های استخوانی و دهانی سازگار است و در کار آن ها اختلال ایجاد نمی کند. روی این قطعه کاشتنی را با تاج و روکش دندان پر میکنند تا شکلی دقیقا شبیه به دندان ایجاد شود. متخصص ایمپلنت در رشت برای اطلاع دقیق تر از اجزای ایمپلنت دندان به مطلب جداگانه ای که درباره آن نوشته ایم، مراجعه کنید.

چرا ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به صورت خلاصه باید گفت که کاشت دندان موفق ترین راه برای جایگزینی دندان در اشخاصی است که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. تمامی ایمپلنت ها به نوعی مشابه با ریشه دندان عمل کرده و عمل جویدن را تسهیل می بخشند.

برخلاف دندان های مصنوعی متحرک، ایمپلنت ها برای تکلم و غذا خوردن مشکلی محسوب نمیشوند، زیرا محکم در فک شخص ثابت شده اند.

روش های کاشت دندان ایمپلنت

بطور کلی برای کاشت دندان ایمپلنت، 3 روش متفاوت وجود دارد:

  1. ایمپلنت دو مرحله ای: این همان روش معمولی و مرسوم ایمپلنت است که پس از کاشت پایه، روی آن با لثه پوشانده می شود تا از آسیب محافظت شود و جوش خوردن پایه به استخوان به خوبی انجام شود. پس از طی شدن بازه زمانی لازم برای اتصال پایه به استخوان، با عمل جراحی، لثه کنار زده می شود و مراحل اتصال اباتمنت به پایه و پس از آن روکش تاج دندان انجام می شود.
  2. ایمپلنت یک مرحله ای: در این حالت دلیل مشکلات همپوشانی لثه، بعد از قرار دادن پایه درون استخوان، لثه به دور قطعه ی بیرون فکی بخیه زده می شود و این قطعه با لثه پوشانده نمی شود. در این حالت در مراحل بعدی ایمپلنت دندان، نیازی به جراحی لثه نیست.
  3. ایمپلنت فوری: در این روش، قرار دادن پایه در استخوان و پس از آن بارگذاری روکش یا تاج دندان همزمان انجام می شود. ایمپلنت فوری، سریعتر از روش دو مرحله ای است و معمولاً برای دندانهای جلو استفاده می شود.

انتخاب نوع ایمپلنت دندان

شخص ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شده و ساختارهای دهان، دندان و فک او با دقت ارزیابی شوند. پس از آنکه مشخص شد شخص هیچگونه مشکلی مربوط به ساختارهای دهانی ندارد (مثل عفونت لثه و ..) دندانپزشک با توجه به شرایط شخص، نوع ایمپلنت را برای او انتخاب میکند. کشیدن دندان در رشت کلیککنید. نوع پروتز کاشته شده در فک متفاوت خواهد بود و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

انواع دندان کاشتنی

انواع متفاوتی از ایمپلنت وجود دارد که در محل قرارگیری روی استخوان فک و از نظر شکل ظاهری و جنس با هم متفاوت هستند. 3 نوع رایج آن ها براساس محل کاشت، عبارتند از:

  1. ایمپلنت داخل استخوانی: رایج ترین نوع ایمپلنتهای داخل اسنخوانی، ایمپلنت پیچی شکل است و به کمک دریل دندانپزشکی داخل استخوان قرار داده می شود. این نوع ایمپلنت بسیار رایج است و برای اکثر افراد مناسب است.
  2. ایمپلنت روی استخوانی (ساب پریو استیل): در این نوع، ایمپلنت زیر لثه و روی استخوان گذاشته می شود. در شرایطی که استخوان فک، مناسب قرار دادن ایمپلنت نباشد از این نوع ایمپلنت استفاده می شود.
  3. ایمپلنت زیگوماتیک: این نوع ایمپلنت به ندرت انجام میشود و بسیار پیچیده است. در این حالت ایمپلنت به جای استخوان فک، در استخوان گونه ی بیمار کاشته می شود.
دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 0:05

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان (Dental implant) بهترین روش جایگزین دندان است که در آن یک قطعه فلزی داخل استخوان فک کاشته می شود و روی آن یک روکش یا تاج دندان مصنوعی قرار داده می شود.

ایمپلنت کاشته شده در استخوان معمولا با سلول های استخوانی و دهانی سازگار است و در کار آن ها اختلال ایجاد نمی کند. روی این قطعه کاشتنی را با تاج و روکش دندان پر میکنند تا شکلی دقیقا شبیه به دندان ایجاد شود. متخصص ایمپلنت در رشت برای اطلاع دقیق تر از اجزای ایمپلنت دندان به مطلب جداگانه ای که درباره آن نوشته ایم، مراجعه کنید.

چرا ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به صورت خلاصه باید گفت که کاشت دندان موفق ترین راه برای جایگزینی دندان در اشخاصی است که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. تمامی ایمپلنت ها به نوعی مشابه با ریشه دندان عمل کرده و عمل جویدن را تسهیل می بخشند.

برخلاف دندان های مصنوعی متحرک، ایمپلنت ها برای تکلم و غذا خوردن مشکلی محسوب نمیشوند، زیرا محکم در فک شخص ثابت شده اند.

روش های کاشت دندان ایمپلنت

بطور کلی برای کاشت دندان ایمپلنت، 3 روش متفاوت وجود دارد:

  1. ایمپلنت دو مرحله ای: این همان روش معمولی و مرسوم ایمپلنت است که پس از کاشت پایه، روی آن با لثه پوشانده می شود تا از آسیب محافظت شود و جوش خوردن پایه به استخوان به خوبی انجام شود. پس از طی شدن بازه زمانی لازم برای اتصال پایه به استخوان، با عمل جراحی، لثه کنار زده می شود و مراحل اتصال اباتمنت به پایه و پس از آن روکش تاج دندان انجام می شود.
  2. ایمپلنت یک مرحله ای: در این حالت دلیل مشکلات همپوشانی لثه، بعد از قرار دادن پایه درون استخوان، لثه به دور قطعه ی بیرون فکی بخیه زده می شود و این قطعه با لثه پوشانده نمی شود. در این حالت در مراحل بعدی ایمپلنت دندان، نیازی به جراحی لثه نیست.
  3. ایمپلنت فوری: در این روش، قرار دادن پایه در استخوان و پس از آن بارگذاری روکش یا تاج دندان همزمان انجام می شود. ایمپلنت فوری، سریعتر از روش دو مرحله ای است و معمولاً برای دندانهای جلو استفاده می شود.

انتخاب نوع ایمپلنت دندان

شخص ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شده و ساختارهای دهان، دندان و فک او با دقت ارزیابی شوند. پس از آنکه مشخص شد شخص هیچگونه مشکلی مربوط به ساختارهای دهانی ندارد (مثل عفونت لثه و ..) دندانپزشک با توجه به شرایط شخص، نوع ایمپلنت را برای او انتخاب میکند. کشیدن دندان در رشت کلیککنید. نوع پروتز کاشته شده در فک متفاوت خواهد بود و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

انواع دندان کاشتنی

انواع متفاوتی از ایمپلنت وجود دارد که در محل قرارگیری روی استخوان فک و از نظر شکل ظاهری و جنس با هم متفاوت هستند. 3 نوع رایج آن ها براساس محل کاشت، عبارتند از:

  1. ایمپلنت داخل استخوانی: رایج ترین نوع ایمپلنتهای داخل اسنخوانی، ایمپلنت پیچی شکل است و به کمک دریل دندانپزشکی داخل استخوان قرار داده می شود. این نوع ایمپلنت بسیار رایج است و برای اکثر افراد مناسب است.
  2. ایمپلنت روی استخوانی (ساب پریو استیل): در این نوع، ایمپلنت زیر لثه و روی استخوان گذاشته می شود. در شرایطی که استخوان فک، مناسب قرار دادن ایمپلنت نباشد از این نوع ایمپلنت استفاده می شود.
  3. ایمپلنت زیگوماتیک: این نوع ایمپلنت به ندرت انجام میشود و بسیار پیچیده است. در این حالت ایمپلنت به جای استخوان فک، در استخوان گونه ی بیمار کاشته می شود.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 0:03

منظور از سئو (SEO) چیست؟

به بیانی ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو که به آن سئو نیز گفته می‌شود، مجموعه اقداماتی است که به افزایش ترافیک ارگانیک یک وبسایت منجر می‌شود. با به کارگیری صحیح این علم، می‌توان کاربران بیشتری را به سمت سایت هدایت کرد و از این طریق کسب و کار یا برند مورد نظر را معرفی نمود. در واقع سئو به دیده شدن بیشتر سایت کمک می‌کند. زمانی که وب‌سایت مورد نظرتان در لیست نتایج جستجو در صفحات نخست جا بگیرد، می‌توانید مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود دعوت کنید و در نهایت درآمد بیشتری نصیبتان خواهد شد.

هدف اکثر کسب و کارها و مدیران وب ( ساجده گودرزی )از سئو سایتشان این است که بتوانند به واسطه کلمات کلیدی مشخص شده، در صفحات نخست موتورهای جستجو از جمله گوگل قرار بگیرند. جستجو کاربر، رسیدن به سایت شما از طریق کلمه کلیدی وارد شده و کلیک بر روی وبسایتتان، دقیقا همان هدفی است که تمام صاحبین سایت‌ها به دنبال آن هستند. به همین دلیل است که امروزه جایگاه سئوکاران و شغل سئو مورد توجه قرار گرفته است.

سئو دقیقا چه کار می‌کند؟!

برای اینکه بتوانید سایت خود و صفحات آن را بهینه سازی کنید، در ابتدا باید به طور دقیق با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید. به عبارتی دیگر، این ربات‌های موتورهای جستجو هستند که به بررسی محتوای وبسایت شما می‌پردازند و سبب می‌شوند تا سایت شما به مخاطبین نشان داده شود. موتورهای جستجو با استفاده از عوامل متعدد، تجزیه، تحلیل و تعیین ارتباط سایت با کلمه‌ مورد نظر مخاطب را برقرار می‌کنند.

لازم به ذکر است که گوگل معمولا استانداردهای مورد نظرش را فاش نمی‌کند، اما با این حال متخصصان این حوزه به دنبال یافتن فاکتورهای موردنظر گوگل می‌روند و از آن‌ها برای سئو سایت‌ها استفاده می‌کنند. برای اینکه پاسخ سوال (چگونه سئو کار بشم؟) را بدانید، باید از فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی صفحات وب آگاه باشید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین موارد موثر در رتبه‌بندی سایت‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و باکیفیت
  • سرعت آپلود صفحات (ازجمله سرعت لود صفحات سایت در نسخه گوشی موبایل)
  • در دسترس بودن و برقراری امنیت سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

 

منظور از رتبه‌بندی سایت این است که وب‌سایت شما در هنگام جستجو کاربر، در اولین صفحه نتایج جستجو باشد و کاربر بتواند در همان صفحه نخست گوگل در رتبه‌های بالا به آن دسترسی داشته باشد. سایتی می‌تواند به یک رتبه قابل توجه در گوگل دست یابد که عواملی که بالا نام برده شد را رعایت کند. همچنین سئوکار یک سایت موفق باید به روش‌های جدید سئو مسلط باشد و از آن‌ها در بهینه‌سازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو زمان رتبه‌بندی سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند.

کراول کردن

تمامی موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات‌هایی دارند که وظیفه اصلی آن‌ها کرال کردن (Crawling) یا همان اسکن کردن سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات باعث می‌شود تا محتوای سایت‌تان در نتایج جستجو قرار بگیرد.

ایندکس کردن

در این مرحله، وب‌سایت مورد نظر و تمامی صفحات آن به لیست نتایج جستجو افزوده می‌شود. اگر وبسایت مدنظرتان در فهرست نتایج جستجو نباشد، دیگر شانسی برای دیده شدن توسط کاربر نخواهید داشت!

رتبه‌بندی

زمانی که چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، گوگل مرتبط‌ ترین سایت‌ها با کلمه کلیدی جستجو شده را می‌یابد و به شما نشان می‌دهد. این نتایج براساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و… می‌باشد.

سئو کار یا متخصص سئو چه کسی است؟

متخصص سئو کسی است که دانش و مهارت بالایی در زمینه بهینه سازی سایت دارد و به خوبی می‌تواند وب‌سایت را به لحاظ فنی، کاربری، محتوا و… بررسی کند و آن را برای حضور در جایگاه‌های برتر نتایج و به حداکثر رساندن بازدید سایت، بهبود می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالای گوگل حضور داشته باشید، بدون شک به یک سئوکار نیاز خواهید داشت. دستیابی به ترافیک ارگانیک، علاوه بر اجرای تکنیک‌های سئو، نیازمند اجرای برخی کمپین‌های بازاریابی، حل مسائل فنی، داشتن روحیه تحقیق برای دستیابی به بهترین و مرتبط ترین کلمات و مهارت بهینه سازی محتوای وب نیز می‌باشد.

وظیفه متخصص سئو چیست؟

یک متخصص سئو به کسب و کارها و کارفرمایان کمک می‌کند تا بتوانند صفحه محصول و خدمات خود را در نتایج جستجو در بهترین رتبه قرار دهند. بنابراین یک سئوکار حرفه‌ای درباره بهترین روش‌های رسیدن به این هدف تحقیق و آنالیز می‌کند تا به یک استراتژی مطلوب برسد. با کمک این استراتژی، می‌توان وبسایت را به جایگاه‌های اول گوگل ارتقا داد. هدف اصلی یک متخصص سئو، افزایش بازدید وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب هر کسب و کار، بهبود تجربه کاربری و تطبیق وبسایت با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. با این وجود، تمامی موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند و متخصصان این حوزه باید همواره پیگیر این تغییرات باشند.

متخصصان سئو نیز مانند هر فرد شاغل دیگری باید مهارت‌ها و تخصص‌های موردنیاز آن شغل را داشته باشند. البته شغل سئو هیچ رشته دانشگاهی ندارد و هر فرد علاقمند به این حوزه می‌تواند از طریق حضور در کلاس‌های آنلاین و حضوری، مطالعه مداوم و بهره‌گیری از بهترین منابع جزو حرفه‌ای‌ترین افراد فعال در این زمینه شود. کارهایی که هر سئوکار بعد از یادگیری باید انجام دهد، به شرح زیر است:

  • تهیه استراتژی برای بهینه‌سازی وبسایت
  • تحقیق در مورد کلیدواژه‌ها و استفاده از آن‌ها در بازاریابی و رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل
  • مشخص کردن اهداف قابل اندازه‌گیری که به تیم بازاریابی کمک می‌کند تا روند رشد اقدامات سئو را پیگیری کنند.
  • ارتباط با سایر متخصصان حاضر در تیم مارکتینگ به منظور پیشبرد اهداف تیم
  • همکاری با افراد دیگر در بخش بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو
  • همکاری مداوم با تیم تولید محتوا برای تدوین برنامه تولید محتوای جذاب و باکیفیت
  • همکاری با تیم فنی و برنامه نویسی به منظور پیاده‌سازی و تصحیح موارد فنی
  • تدوین استراتژی لینک سازی و بک لینک برای رسیدن به بهترین نتایج
دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 12:11

رنگ سبز آبی از جمله رنگ هایی است که کم تر کسی به سراغ آن می رود، اما در این جا تلاش ما بر این است که با ارائه ایده های دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ سبزآبی، شما را به استفاده از این رنگ ویژه ترغیب کنیم.

رنگ سبز آبی چه رنگی است؟

سبزآبی نه سبز است نه آبی و نمی توان آن را رنگ فیروزه ای هم نامید. حال سؤال اینجاست که رنگ سبزآبی چه رنگی است؟ سبز آبی را می توان رنگی رازآلود و جذاب در نظر گرفت. خرید رنگ‌ ساختمانی این رنگ را می توان در میان آثار هنری مصریان باستان مشاهده کرد. اخیرا استفاده از این رنگ در میان افراد مختلف محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.

سبزآبی رنگی تطبیق پذیر است و از آن می توان به عنوان رنگ سرد و آرامش بخش یاد کرد. این رنگ می تواند رنگی غنی و از طیفی جذاب باشد. سبزآبی رنگی شاد و سرزنده است.

اگر در نظر دارید از سبزآبی برای رنگ آمیزی دیوار اتاق استفاده نمایید باید توجه کنید که طیف آبی آن باید بیشتر باشد. برای استفاده ار سبز آبی در طراحی های داخلی تنها به نسبت کمی از این رنگ نیاز دارید.

از آن جایی که سبزآبی، رنگ میانه ای است توصیف آن مشکل می باشد. سبز آبی ترکیبی از آبی و سبز است. اضافه کردن سفید، باعث روشن تر شدن و افزودن خاکستری باعث تیره شدن این رنگ می شود. سبز آبی روشن، بیشتر به فیروزه ای متمایل است.

رنگ های سرد از طیف آن بیشتر به سمت سبز گرایش دارند. نام این رنگ برگرفته شده از اردک های آب های شیرین است، زیرا هاله دور چشم این پرندگان به این رنگ می باشد. به همین خاطر برخی این رنگ را با نام رنگ کله غازی نیز می شناسند.

سبزآبی منحصر بفرد ترکیبی از سبز و آبی است و همچنین به طیف متوسطی از سبز و فیروزه ای تیره نیز شباهت دارد. سبزآبی به راحتی با تِم های گرمسیری و اقیانوسی تطابق پیدا می کند.

همچنین می توان از سبز آبی به عنوان رنگ محبوب در سبک مدرن میانه قرن، مخصوصا طیف هایی از آن که بیشتر به رنگ خاکستری شبیه بوده و ظاهری سرد داشتند، نیز یاد کرد.

سبز آبی باعث ایجاد حس آرامش و توازن در محیط می شود. استفاده از سبزآبی، به منظور کمک به افراد برای بازیابی آرامش در مکان هایی مانند کتابخانه ها، فضاهای نشیمن و اتاق خواب های نوجوانان و افراد بزرگسال می باشد. اگر می خواهید حمامی با تم دریایی و آبی داشته باشید استفاده از سبزآبی به شما توصیه می شود.

استفاده از سبز آبی

در ابتدا ممکن است تصور کنید برای استفاده از سبزآبی باید تمام دیوارها را به رنگ سبز آبی در بیاورید. اما چنین تصوری اشتباه است. سبزآبی ، حتی در سرد ترین حالت ممکن هم رنگی شاد و سرزنده با انبوهی از احساس می باشد و استفاده بیش از اندازه از این رنگ منکوب کننده است.

بهترین ایده برای استفاده از سبز آبی، اضافه کردن مقدار کمی از این رنگ به فضا می باشد. سبز آبی به طور چشمگیری باعث تغییر حس و حال افراد می شود.

از سبزآبی برای رنگ آمیزی دیوار اصلی یا به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. انتخاب سبز آبی، انتخاب جسورانه ای است.

طیف رنگ سبز آبی

رنگ هایی که به خوبی با سبز آبی تطبیق می پذیرند، رنگ های متنوعی هستند و درست مانند خود سبزآبی تطبیق پذیر می باشند.

رنگ اساسی و پایه را با توجه به حس و حال خود انتخاب کنید. احساسی که سبزآبی به شما می دهد به میزان قابل توجهی به رنگی که با آن تلفیق می شود، بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که به چه میزان تمایل به استفاده از سبزآبی دارید. اگر از این رنگ به عنوان رنگ غالب استفاده می کنید، احساسی که به همراه دیگر رنگ های استفاده شده با آن در شما به وجود می آید را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید از سبز آبی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که از چه رنگ های دیگری در جهت تقویت فضای احساسی اتاق استفاده می کنید.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 3:12

تلویزیون سونی A9G سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2019 سونی محسوب می شود. این تلویزیون جزو تلویزیون های بالا رده و پرچم دار سونی به عبارتی سری مستر (Master Series) محسوب می شود و برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین استفاده خانگی و معمولی گزینه عالی است. ما این تلویزیون را به گیمرها توصیه نمی کنیم چرا که از بسیاری از ویژگی های گیمینگ کنسول های نسل نهم برخوردار نیست. اما برای علاقمندان به سینما و فیلم می تواند گزینه عالی باشد. این تلویزیون مدل جدید تر و هم رده با تلویزیون سونی A8F است که در سال گذشته معرفی شده بود. سونی شهراد تلویزیون A9G دارای کیفیت تصویر فورکی و صفحه نمایش OLED می باشد. تلویزیون OLED سونی 65A9G فاقد نور پس زمینه است و از پنل WRGB برخوردار می باشد. پیکسل های صفحه نمایش این تلوزیون عملکرد مستقلی دارند، به این ترتیب Local Dimming آن در سطح پیکسل خواهد بود و کنتراست تصویر فوق العاده ای ارائه خواهد داد. سونی به کمک تکنولوژی Pixel-Level Lighting Control و Pixel Contrast Booster میزان روشنایی هر پیکسل را به صورت جداگانه تنظیم می کند و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. تلویزیون های OLED به صورت ذاتی زاویه دید گسترده ای دارند و برای محیط های بزرگ و تماشا از زوایای مختلف کاملا مناسب هستند. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع، واضح و بدون تاری نمایش داده می شود. متاسفانه این تلویزیون به دلیل نداشتن پورت HDMI 2.1، تنها توانایی نمایش رزولوشن 1080p با سرعت 120 هرتز را دارد و نمی تواند محتوای 4K را با سرعت 120 هرتز نمایش دهد (محتوای فورکی را با سرعت 60 هرتز پخش می کند). این محصول از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی Triluminos و Live Color توانایی تولید طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی و واقعی را دارد. همچنین به کمک تکنولوژی Precision Color Mapping رنگ های دقیق تری تولید کرده و باعث واقعی تر شدن صحنه ها و تصاویر می شود. تلویزیون فورکی سونی 65A9G دارای پردازشگر تصویر X1 Ultimate است و به کمک تکنولوژی 4K X-Reality Pro رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد. همچنین به کمک تکنولوژی Object-based Super Resolution بافت و جزئیات تصاویر را بهبود می بخشد. این تلویزیون دارای تکنولوژی Dual database processing است که شامل هزاران داده تصویری مختلف است. پردازشگر تصویر X1 Ultimate به کمک داده های تصویری این تکنولوژی رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و تصاویر بسیار با کیفیتی در اختیار شما قرار می دهد که از تماشای آن شگفت زده خواهید شد. سونی به کمک تکنولوژی Super bit mapping HDR تصاویر و رنگ های گرادینت را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد و از بند بند شدن رنگ ها جلوگیری می کند. این محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer کنتراست صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد و باعث واقعی تر شدن آنها می شود. این تلویزیون دارای تکنولوژی HDR است و از فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. این تلویزیون به کمک تکنولوژی Object-based HDR remaster اشیاء و عناصر موجود در صحنه را تشخیص داده و کنتراست، رنگ و عمق آنها را بهبود می بخشد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K HDR نمایش می دهد. تلویزیون 65A9G دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله از نوع Acoustic Surface Audio+ است و صدای کاملا آکوستیکی در اختیار شما قرار می دهد. صدای این تلویزیون از صفحه نمایش آن و درست از جایی که در صحنه اتفاق می افتد، پخش می شود و باعث حس غوطه وری در صحنه ها می شوند. این سیستم صوتی شامل 2 بلندگوی 20 واتی Actuator و 2 ساب ووفر 10 واتی می باشد که در مجموع از توان خروجی 60 وات برخوردار هستند. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio و Dolby Atmos کیفیت صدای عالی در اختیار شما قرار می دهد. البته به گفته سونی تکنولوژی Dolby Atmos توسط یک آپدیت به این تلویزیون اضافه می شود. این تلویزیون دارای تکنولوژی DTS Digital Surround نیز می باشد و صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به کمک تکنولوژی S-Force Front Surround صداها را به صورت 5 کاناله مجازی شبیه سازی می کند تا از تماشای هر چیزی نهایت لذت را ببرید. این تلویزیون دارای قابلیت Acoustic Center Sync است و هنگام اتصال به ساندبار یا سینمای خانگی سونی می تواند به عنوان بلندگوی وسط استفاده شود و صدای قدرتمند تر و کاملا فراگیر را در اختیار شما قرار دهد. تلویزیون هوشمند سونی 65A9G مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 8 است که قابلیت آپدیت به اندروید 9 نیز دارد. این تلویزیون دارای کروم کست (Chromecast) داخلی برای به اشتراک گذاری محتوا از دستگاه های دیگر روی تلویزیون به صورت بی سیم در داخل شبکه خانگی شما است و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. این محصول دارای ریموت کنترل هوشمند به همراه میکروفون داخلی است و از دستورات صوتی و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند. خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی است و شما حتی بدون استفاده از ریموت کنترل و تنها با گفتن "Hey Google" می توانید بسیاری از کارها را به کمک صدای خود انجام دهید. سونی این تلویزیون را به دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) مجهز نموده است تا تعامل با تلویزیون لذت بخش تر شود. این محصول از اینترنت اشیاء نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید به کمک دستیار صوتی گوگل، لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایید. این تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل های اندرویدی و iOS را نیز دارد و شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون، صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید. برای خرید تلویزیون از تهران و تماس با ما وارد شوید. حافظه داخلی این تلویزیون 16 گیگابایت است، اما تمام ظرفیت آن در دسترس کاربر قرار ندارد و حجم زیادی از آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده، اشغال شده است. اما جای نگرانی نیست و شما می توانید با اتصال یک حافظه فلش به تلویزیون، از فضای بیشتری برای دانلود و نصب برنامه برخوردار شوید.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 242 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 2:50

قطعا در بررسی لمینت دندان در رشت شما هم این سوال به ذهنتان رسیده که کدام روش بهتر است. بعضی ها معتقدند که کامپوزیت ونیر بهتر از لمینت سرامیکی است چون دندان ها تراش نمیخورند. از نظر عده ای دیگه لامینت به تنهایی چاره ی همه ی مشکلات اصلاح طرح لبخند است. به نظر اونها حتی میتوان از لمینیت ونیر برای پوشش پوسیدگی های فراوان استفاده کرد.

برخی دیگر کلا با درمان های زیبایی دندان مخصوصا لامینت میونه ی خوبی ندارند و گاهی اوقات میگویند لمینت دندان باعث از بین رفتن ریشه دندان ، کوتاهی طول عمر و پوسیدگی دندان ها میشود. وقتی هم که تصمیم خودتان را گرفتید که حتما باید یک فرایند طراحی زیبایی دندان مثل لمینت را روی دندانهایتان انجام دهید یک سری سوال مثل اینکه آیا ونیر یا کامپوزیت دندان های جلو قابل برداشتن است  یا مارک کامپوزیت تضمین کننده ی کیفیت اون هست یا اینکه داشتن یک لبخند زیبا نیازمند دندان های بیش از حد سفید و مشابه دندان های بازیگران هست به ذهنتان میرسد.

وقتی با همه ی این اما و اگر ها کنار اومدین بعد از تماس گرفتن با چند مرکز دندانپزشکی از خودتون دوباره میپرسین قیمت عجیب و بالای لمینت ونیر در کلینیک های زیبایی ضامن کیفیتشون هم هست یا نه؟ یا اینکه عکس های دونفره ی دندانپزشکان و سلبریتی ها بیانگر کیفیت درمان علمی و اصولی اونهاست؟

ما در این مطلب به بررسی لمینت دندان میپردازیم و سعی میکنیم تا با پاسخگویی به سوالات بالا و سوالاتی دیگر از این قبیل فرایند تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام این درمان را ساده تر کنیم.

لمینت دندان چیست؟

همانطور که میدانید لمینت سرامیکی (ونیر سرامیکی) و هم لمینت کامپوزیت دندان ( ونیر کامپوزیت) لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا اصلاح طرح دندان ها روی آنها قرار میگیرد. این روزها این درمان یکی از رایج ترین درمان های ترمیم زیبایی دندانپزشکی به شمار میرود. این روش طراحی لبخند برای اصلاح فاصله بین دندان ها، فرم ، رنگ و شکل آنها یا به طورکلی ایجاد یک لبخند هالیوودی استفاده میشود.

در تصاویر این مطلب میتوانید نمونه عکس لمینت دندان و وضعیت دندان ها قبل از ترمیم را مشاهده کنید. جهت مشاهده نمونه های بیشتر میتوانید به قسمت گالری تصاویر طراحی لبخند مراجعه نمایید.

فیلم لمینت دندان

اگر دوست دارید فرایند لمینت کردن دندان را در عرض یک دقیقه مشاهده کنید پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن ادامه مطالب ویدئو زیر را ببینید.

انواع لمینت دندان

لمینیت ها ( ونیرها ) دو نوعند :

  • لامینت سرامیکی دندان ( روش غیر مستقیم ) : که از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.

  • لمینت کامپوزیتی ( روش مستقیم ) : در مقابل لمینت سرامیکی ، كامپوزيت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ  دندانهای دیگر باشند). همچنین هزینه کامپوزیت با این روش ارزان تر از روش دیگر است. (رجوع شود به قیمت کامپوزیت دندان)

 آیا لامینت دندان چاره ی تمام مشکلات طراحی لبخند است؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت، مجموعه ی یک لبخند زیبا نیازمند هماهنگی لثه ، ظاهر، اندازه، رنگ و موقعیت دندان ها نسبت به لب ها و صورت فرد است. در بسیاری از موارد جراحی های استاتیک لثه جزئی از طراحی لبخند زیباست و در بعضی موارد نیازمند درمان ارتودنسی و یا ترکیبی از درمان ارتودنسی و لمینت هستیم.

چه کسانی کاندید لمینیت دندان هستند؟

  • برای فرم بخشیدن و یکدست کردن دندان کسانی که به هم ریختگیهای دندانی دارند یعنی فاصله ی بین دندان های آن ها زیاد است یا موقعیت دندان آنها بد است و فرو رفتگی یا برامدگی در آنها وجود دارد.
  • اگر لبه ی دندان فرد شکسته شده یا اثرات ترک خوردگی در آن مشاهده میشود لامينت دندان میتواند درمان مناسبی باشد.
  • اصلاح طرح لبخند بر حسب درخواست مراجعه کننده.
  • همچنین برای انجام اصلاحات جزئی ترتیب دندان های جلو و منظم کردن دندان های کج این روش کارا است.
  • کسانی که دندانهای بد رنگ دارند. این تغییر رنگ ممکن است ناشی از کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی رنگدانه دار، نوشیدن قهوه زیاد و ضرب دیدگی دندان (تروما) یا عصب کشی دندان باشد.

لامینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

  •  کسانی که پوسیدگیهای وسیع روی دندانهایشان دارند. در این صورت انجام لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از برطرف کردن پوسیدگی یا عفونت لثه هایشان موکول میشود.برای جراحی دندان عقل اینجا را کلیک کنید.
  • کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. برای این گونه افراد معمولا به جای لمینت کردن مجبور به استفاده از انواع روکش دندان هستیم.
  • افرادی که دندان قروچه دارند، این عادت باعث شکستگی ونیر دندان شده و به مرور به آن آسیب میرساند. البته در مطب دکتر برای حل مشکلات سایشی ناشی از دندان قروچه و کاهش آثار سایر عادات مخرب دهانی ، نایت گارد (محافظ دندان) به صورت کاملا رایگان ارائه میگردد. بدین ترتیب این افراد نیز میتوانند از مزایای لمینت بهره ببرند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 116 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 23:38

برای این که بفهمیم برای این که یک دیپلم تبدیل به یک دکتر شود چقدر زمان لازم است؛ اول باید مشخص کنیم که منظورمان دقیقا چیست!

اگر منظور دکتری تخصصی (بغیر از پزشکی) است که فرد باید اول مدرک لیسانس و بعد فوق لیسانس (یا همان کارشناسی ارشد) را بگیرد و در نهایت هم مدرک دکتری تخصصی را بگیرد.

اگر فرض کنیم که فردی بدون وقفه پس از گرفتن مدرک دیپلم وارد مقطع کارشناسی در  دانشگاه غیرحضوری  شود، اتمام این دوره 4 سال زمان خواهد برد.و باز هم اگر فرض کنیم که وقتی فرد در حال گذراندن ترم آخر تحصیل در مقطع کارشناسی است، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند و همان سال قبول شود، دست کم 2 سال هم برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد باید زمان بگذارد!

و اگر فرض کنیم فرد بدون وقفه پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد وارد مقطع دکتری شود، 4 سال هم زمان می‌برد تا مدرک دکترایش را بگیرد.

بنابراین با یک حساب سرانگشتی خواهیم فهمید که از دیپلم تا دکتری دست کم 10 سال زمان می برد. البته که اگر بین مقاطع مختلف وقفه وجود داشته باشد و یا دوره تحصیل در هر مقطع بیش از آن چه گفت باشد، این مدت زمان بیشتر هم خواهد شد. البته که طول دوره دکتری هم معمولا بیشتر از 4 سال است، چرا که دانشجویان دکتری اغلب گرفتار پذیرش مقالات خود می شوند.

اما اگر منظور دکتر به معنای پزشک عمومی باشد، که طول این دوره غالبا 7 سال است و اگر منظور دکتر به معنای پزشک متخصص باشد، علاوه بر این 7 سال لازم است فرد 4 سال دیگر نیز درس بخواند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 147 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 21:25

عصب کشی دندان چیست؟

وقتی دندان دچار آسیبی گسترده ناشی از عوامل مختلف می‌شود، در شرایطی ممکن است آسیب ها با ترمیم های سطحی قابل درمان نباشند، در این صورت درمانی تهاجمی تر به نام درمان ریشه root canal therapy یا به اصطلاح عامه عصب کشی دندان در رشت انجام می‌شود تا بتوان از خراب شدن بیشتر دندان و یا کشیدن آن جلوگیری کرد. طی این درمان متخصص درمان ریشه دندان بافت پالپی دندان که حاوی عروق و اعصاب می‌باشد و در قسمت داخل کانال های دندان قرار گرفته است را کاملا تخلیه می‌کند . پس از پاکسازی و ضد عفونی با موادی به نام گوتاپرکا دندان را پر می‌کند. در ادامه مراحل درمان ریشه دندان (عصب کشی دندان) را شرح خواهیم داد.

چه دلایلی موجب آسیب به پالپ (عصب) دندان می‌شوند؟

  • پوسیدگی گسترده دندان
  • پرکردگی های قدیمی وسیع دندان
  • ترک و شکستگی دندان
  • سایش دندان

دلیل حساسیت دندان چیست؟

پوسیدگی دندان با ایجاد التهاب در پالپ دندان باعث احساس درد هنگام مصرف مواد غذایی مانند شیرینی و ترشیجات و یا حساسیت به سرما می‌شود که با انجام ترمیم سطحی این علائم برطرف می‌گردد. اما در مراحل عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) زمانی که پوسیدگی گسترده تر باشد و التهاب پالپ فراتر رفته باشد، حساسیت شدید به سرما و حتی گرما (مانند احساس درد هنگام خوردن چای و یا حتی آب ولرم) و به دنبال آن دندان درد شبانه را خواهیم داشت که در این مواقع بیمار مجبور به خوردن داروهای مسکن می‌شود. هرچند ممکن است برخی از افراد هیچ دردی را تجربه نکنند و به طور اتفاقی هنگام چکاپ مشخص شود که دندان نیاز به درمان ریشه دندان دارد و یا ناگهان با شکستگی دندان مواجه شوند. اگر فرد دیر هنگام برای چکاپ دندان های خود اقدام کند، التهاب پالپ دندان به عفونت تبدیل می‌شود.

مراحل عصب کشی دندان چگونه است؟

در مراحل عصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) پس از بررسی عکس رادیوگرافی از دندان و ارزیابی قابل نگهداری و قابل درمان بودن دندان، درمان آغاز میگردد.

  • بی حس کردن دندان با تزریق بی حسی موضوعی.
  • برداشت پوسیدگی و ایجاد حفره به منظور دسترسی به کانال و عصب دندان.
  • تعیین طول ریشه با کمک عکس رادیوگرافی و دستگاه اپکس فایندر.
  • پاکسازی محوطه داخلی کانال با روتاری یا فایل های دستی و شست و شوی داخلی کانال حین درمان.
  • خشک کردن فضای کانال و اطمینال از طول ریشه برای پرکردن کانال ریشه با کمک ماده ای به اسم گوتاپرکا.
  • پانسمان دندان و ارجاع برای ترمیم یا روکش.
دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401 ساعت: 19:14

مشخصات و ویژگی های کلی تلویزیون 55 اینچ A1E سونی

با عرض سلام و ادب خدمت کاربران عزیز و همیشگی سایت سونی شهراد، از اینکه مارا انتخاب کرده اید بسیار خرسندیم. در این مطلب قصد داریم در رابطه با مشخصات تلویزیون 55 اینچ A1E اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیاران شما کاربران گرامی سایت سونی شهراد  قرار دهیم. تلویزیون های سری A1E علاوه بر سایز 55 اینچ در سایزهای 65 و 77  نیز به بازار ارائه شده است در ادامه این مطلب به طور خاص به توضیحات کاملی از ویژگی ها و تکنولوژی های این سری از تلویزیون های A1E سونی در سایز 55 اینچ پرداخته ایم.

تلویزیون 55 اینچ A1E سونی یکی از محصولات بی نظیر و فوق العاده کمپانی سونی و فروش اقساطی تلویزیون در جمهوری  می باشد که با کیفیت بالا و شگفت انگیزی که در ارائه تصویرو صدا در نظر گرفته و طراحی زیبا و منحصر به فرد و قابلیت های هوشمندی که ارائه کرده است از دسته تلویزیون های محبوب کاربران به شمار می رود. این تلویزیون ویژگی های فوق العاده ای دارد که در ادامه به بیان هریک پرداخته شده است.

تلویزیون 55 اینچ A1E سونی تصاویری فوق العاده و بی نظیر را به معرض نمایش می گذارد و تجربه فوق العاده ای از تماشای فیلم  وتصاویر مورد علاقه تان را رقم میزند. این تلویزیون تصاویری با کیفیت  4k را با استفاده از  تکنولوژی OLED(نمایشگر OLED نسبت به LED دارای وضوح و کیفیت تصاویر بیشتری است) در صفحه نمایش 55 اینچی خود با رزولوشن 3480×2160 به نمایش می گذارد. به جرات می توان گفت که اینن تلویزیون تصاویر را با کیفیتی فوق العاده برای کاربر نمایش می دهند. این تلویزیون از محتوای HDR پشتیبانی می کند و با برخورداری از تکنولوژی TRILUMINOS طیف وسیعی از رنگ ها را به تصویر می کشد. این تلویزیون دارای پردازنده 4K HDR X1 ™ Extreme می باشد که به دقت صحنخ ها را تجزیه و تحلیل کرده و با جزئیات تمام بر روی صفحه نمایش می دهد. همچنین این تلویزیون با استفاده از تکنولوژی Dolby Vision تصاویری چشمگیر و فوق العاده خلق کرده  و به کاربرنمایش می دهد به گونه ای که کاربراز این میزان از کیفیت و دریافت جزئیات شگفت زده خواهد شد.

همچنین علاوه بر کیفیت فوق العاده تصویر در تلویزیون 55 اینچ A1E سونی، صدا نیز بسیار شگفت انگیز، با کیفیت و فوق العاده می باشد. این تلویزیون دارای بلندگوهایی با توان خروجی 50 وات می باشد که صدایی واقعی و بی نظیر را به واسطه 5 عدد بلند گوی آکوستیک که هرکدام با قدرت 10 وات به گوش کاربران می رساند. همچنین برخورداری این تلویزیون از تکنولوژی DSEE ، این تلویزیون را از استفاده سیستم های صوتی مجزا بی نیاز میکند. این تلویزیون دارای حالت سینمایی S-Force Front Surround را میباشد.تکنولوژی  Acoustic surface به کار گرفته شده در این تلویزیون باعث پخش شدن صدا از سراسر صفحه میشود .در نهایت این تلویزیون از تکنولوژی ClearAudio بهره گرفته که نویز صدارا ازبین برده و صدایی شفاف را به گوش کاربر می رساند. کانال بازگشت صوتی RS-232C از دیگر مشخصات صوتی تلویزیون 55 اینچ A1E سونی محسوب میشود.

همچنین تلویزیون 55 اینچ A1E سونی از ویژگی های هوشمندی برخوردار است که آن را نزد کاربران محبوب نموده است. تلویزیون های 55A1E دارای سیستم عامل اندروید و فروشگاهای اینترنتی Google play ، امکان وب گردی ، برنامه Netflix ، حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایت، کامپوننت، کانال بازگشت صوتی RS-232C، پورت خروجی دیجیتال، خرجی هدفون، قابلیت اتصال به موبایل، تله تکست، تایمر خواب و روشن و خاموش و مرورگر Opera میباشد .این تلویزیون ها دارای 3عدد پورت USB که 1 عدد آن در کنار و 2 عدد آن در زیر قرار دارند و همچنین 4 عدد درگاه ارتباطی HDMI که هر 4 عدد در زیر جای گرفته اند.

طراحی و زیبایی منحصر به فرد و شیک 

یکی از محصولات فوق العاده کمپانی سونی تلویزیون 55 اینچ A1E سونی می باشد که به طور خاص برای محیط هایی با مساحت نسبتا متوسط طراحی شده است. این تلویزیون به حدی شیک و استاندارد طراحی شده است که به راحتی با هر دکوراسیونی هارمونی و سازگاری خواهد داشت و جلوه ای زیبا را به منزل هایتان خواهد بخشید. این تلویزیون OLED چیزی فراتر از زیبایی است. تلویزیون 55 اینچ A1E سونی به گونه ای طراحی شده است که پایه و بلندگوها ی آن عملاً  به چشم نمی آیند و تلویزیون طوری  به نظر می رسد که  انگار شناور است  و تنها  درخشش تصویر خود را برجای می گذارد.  باریم بودن بدنه و ظرافتی که در طراحی این تلویزیون به کار گرفته شده است ظاهری بسیار شیک و منحصر به فرد به ان بخشیده است که به همراه خود زیبایی را به خانه شما خواهد آورد.

ارائه تصاویر با کیفیت و بیشترین زیبایی و دقت در نمایش رنگ ها در تلویزیون 55 اینچ A1E سونی

تلویزیون 55 اینچ a1  سونی تصاویری بسیار فو العاده و با کیفیت را به کاربران ارائه می نماید که برای این  کار از تکنولوژی های بسیار پیشرفته و به روزی استفاده نموده است که در ادامه به توضیح هریک خواهیم پرداخت. این تلویزیون از پردازنده X1 reme Extreme 4K HDR  بهره گرفته که که به تازگی توسعه یافته  و از پردازنده مشهور 4K X1 our ، 40 درصد پردازش تصویر دواقعی و بیشتری دارد. این پردازنده بسیار قوی بوده و  هر آنچه را که در این تلوزیزیون مشاهده می کنید به کیفیت 4K HDR تبدیل می کند و نمایش میگذارد که سبب میگردد تا کاربران تصاویری بسیار شفاف و با کیفیت دریافت کنند. این تلویزیون هیجان فیلم ها و بازی ها را با کیفیت 4K HDR برای شما به ارمغان می آورد به گونه ای که در فیلم ها و بازی ها غوطه ور خواهید شد. تلویزیون 55 اینچ A1E سونی به گونه ای  هوشمندانه نور را به بخش های مورد نیاز به صورت حرفه ای هدایت می کند وروشنایی استثنایی و سیاهی عمیق تری نسبت به تلویزیونهای LED معمولی فراهم می کند. بهره گیری از تکنولوژی tended Dynamic Range PRO یک دامنه روشنایی چندین برابر یک LED معمولی با نور پس زمینه TV3 را نشان می دهد، و هر منبع را با کیفیت تقریباً HDR با دامنه وسیع تری از روشنایی به نمایش می گذارد. تلویزیون 55 اینچ A1E سونی همپنین ار تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی می کند کخ صحنه هایی را با هایلایت های جالب توجه، عمیق تر و رنگ های زنده به نمایش می گذارد. Dolby Vision یک راه حل HDR است که یک تجربه سینمایی جذاب و شگفت انگیز را در خانه شما ایجاد می کند. به طور کلی این تلویزیون تصاویری را به کاربران ارائه می دهد که بعد از دیدن هریک از آنها تجربه ای تکرار نشدنی برایشان رقم خواهد خورد.

ویژگی های صدا در تلویزیون 55 اینچ A1E سونی

سونی با توجه به تمام  امکانات و تکنولوژی هایی  که برای این مدل از تلویزیون های هوشمند در نظر گرفته است تجربه شنیداری متفاوتی را نیز  برای کاربران  ایجاد کرده است . تلویزیون 55 اینچ A1E سونیصدایی با کیفیت و بسیار بی نظیر را به گوش کاربران خود می رساند به گونه ای که کاملا در صدا غوظه ور خواهند شد. توان صدای خروجی از این تلویزیون معادل 50 وات می باشد که 5 عدد بلند گوی آکوستیک که هرکدام با قدرت 10 وات است. این تلویزیون از تکنولوژی S-Force Front Surround بهره گرفته است که صدای سینمایی و همه جانبه را به گوش کاربران می رساند و تجربه ای واقعی و فوق اعاده را برای آنها می سازد. همچنین این تلویزیون با استفاده از تکنولوژی ClearAudio و با از بین بردن نویز صداها صدایی شفاف و واضح را تولید می کند. کنولوژی  Acoustic surface به کار گرفته شده در این تلویزیون باعث پخش شدن صدا از سراسر فضا میشود .به طور کلی این تلویزیون صدایی بسیار با کیفیت و شفاف را  ارائه می دهد که در کنار تصاویرفوق العاده تولید شده در این تلویزیون، تجربه ای بی نظیر را برای کاربران رقم می زند.

ویژگی های هوشمند(Smart)تلویزیون 55 اینچ A1E سونی

تلویزیون 55 اینچ A1E سونی دارای قابلیت های ویژه و خاص هوشمندی می باشد که در ادامه به طور کامل به توضیح آنها پرداخته شده است. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. استفاده از این سیستم عامل امکان استفاده از برنامه ها و قابلیت های بسیاری را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این تلویزیون و برنامه جدید الکسا برای Android TV ، کاربران  از طریق Amazon Echo با الکسا صحبت کرده  و پاسخ های تصویری را در تلویزیون خود مشاهده کنند. همچنین این قابلیت به شما توانایی کنترل هر چه اسانتر  کارهای ضروری تلویزیون مانند روشن کردن ، تغییر و انتخاب کانالها ، میزان صدا ، راه اندازی برنامه های ویدیویی و موارد دیگر را خواهد داد. همچنین با استفاده از این تلویزیون می توانید تمامی برنامه های گوگل پلی، نتفلیکس و … را با شفافیت و کیفیتی بالا دریافت کنید.در تلویزیون 55 اینچ A1E سونی می توانید آنچه را  که دوست دارید تماشا کنید و آن را با صدای خود کنترل کنید. در واقع توسط این تلویزیون شما فرصت استفاده از دستیار صوتی گوگل را خواهید داشت .

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401 ساعت: 17:56

رنگ استخری

یکی از خاص ترین تولیدات صنایع رنگی را می توان رنگ استخری دانست. رنگ هایی با طیفی مناسب و خواصی منحصر که برای رنگ آمیزی استخر استفاده می شوند. رنگ استخری برای محیط های مشابه بسیاری نیز کاربرد دارد. برای نمونه حوض ها و حوضچه های خانگی و یا نمونه های شهری که در مراکز و میدان های شهر نصب شده اند. رنگ استخری با نام عایق استخر نیز شناخته می شود. ویژگی های این رنگ مانند یک عایق قدرتمند عمل می کنند. با توجه به میزان رطوبتی که از سطح زمین ناشی می شود، در صورتی که رنگ ضد رطوبت نباشد به راحتی آسیب خواهد دید.

اصلی ترین ویژگی در رنگ های استخری و فروش رنگ استخری در تهران خاصیت ضد آب بودن در آن ها است. حتما رنگ های مختلفی که برای رنگ آمیزی استخر ها استفاده می شوند را دیده اید. رایج ترین ها را می توان آبی و سفید دانست. رنگ استخری کاملا بهداشتی است و سبب آلودگی آب نخواهد شد. گرچه تنوع رنگی در این مورد بسیار مناسب است. در این مقاله سعی داریم به بررسی رنگ استخری و ویژگی های آن بپردازیم.

رنگ استخری چیست؟

یکی از جذاب ترین انواع رنگ های صنعتی، رنگ ویژه رنگ آمیزی استخر است. در محیطی مانند استخر عناصری چون آب، رطوبت و بخار حضور دائمی دارند. رنگ استخری رنگی است که برای پوشاندن کف استخر ها و دیواره های آن به کار می رود. این رنگ نوعی عایق برای استخر است. از سطح استخر در برابر آثار تخریب کننده رطوبت ناشی از زمین محافظت می کند. این رنگ ضد جلبک است و برای سلامت انسان نیز ضرری ندارد.

رنگ استخری ضد آب است و بخار آب تاثیری بر آن ندارد. استفاده از رنگ استخری بهترین راه برای پوشش دهی داخل استخر است. استفاده این شیوه علاوه بر ظاهر زیبایی که به استخر می دهد از آن دربرابر عواملی چون رطوبت نیز محافظت می کند. بسیاری از استخر ها و محیط های مشابهی چون حوض ها به وسیله رنگ آبی پوشش داده شده اند. اما باید بدانید که رنگ ویژه استخر دارای تنوع و طیف رنگی گسترده ای است. در ادامه با دیگر خواص رنگ استخری آشنا خواهیم شد.

کاربرد های رنگ استخری:

  • پوشش دهی مخازن آب
  • پوشش دهی مخازن کشاورزی
  • حوض
  • جکوزی
  • آب نما
  • استخر های ورزشی
  • استخر های عمومی
  • استخر های خانگی
  • استخر های پرورش آبزیان
  • مخزن آب شرب

اهمیت رنگ استخری در چیست؟

  1. رنگ استخری مناسب برای استفاده در استخر و حوض های سیمانی و بتنی است.
  2. پس از استفاده از این رنگ دیگر نیاز به روش های سنتی برای عایق کردن استخر نیست.
  3. این رنگ مناسب برای رنگ آمیزی انواع آب نما، سقف سونا، جکوزی و مخازن آب است.
  4. مناسب برای استخر های تصفیه آب و ذخیره آب شهری.
  5. مناسب برای استخر و مخازن آب کشاورزی.
  6. مناسب برای استخر پرورش ماهی، میگو وانواع آبزی.
  7. بهترین جایگزین برای استخر پلیمری.
  8. مناسب برای ایزولاسیون و بازسازی استخر های قدیمی.
  9. مناسب برای ترمیم و ترک گیری در انواع استخر و مخزن آب.

مشخصات رنگ استخری 

رنگ استخری در تنوع رنگی از سفید، آبی و انواع رنگ ها قرار دارد که برای مشتریان قابل سفارش است. سرعت خشک شوندگی بالای رنگ استخری به نسبت شرایط جوی، دما و رطوبت محیط بین 2 تا 3 روز خواهد بود. این رنگ بر مبنای فرمولاسیون اروپایی و با استاندار عالی طراحی و تولید شده است. اجرای رنگ استخری به شیوه ای نو و حرفه ای به وسیله مجریان مجرب و مهندسان با تجربه ما انجام می شود.

مهم ترین ویژگی های رنگ استخری 

  1. اجرای آسان به وسیله انواع روش ها مانند قلم مو، پیستوله و غلطک
  2. مقاوم در برابر اشعه های uv خورشید
  3. چسبندگی و کشسانی بالا
  4. انعطاف پذیری مناسب
  5. مقاومتی عالی در برابر تغیر شرایط جوی
  6. عدم تغییر رنگ در برابر بارش برف و باران
  7. هزینه مناسب
  8. عایقی فوق العاده برای رطوبت
  9. بهداشتی و عدم بو در رنگ
  10. قابلیت ترمیم
  11. طول عمر بسیار بالا و دوامی مناسب
  12. مقاومت عالی در برابر میکروارگانیسم ها، خزه و جلبک
  13. قابل شستشو با مواد شوینده
  14. عدم اشتعال
  15. مناسب و سازگار با محیط زیست

رنگ استخری، عنصری ضد جلبک برای سلامت آب

یکی از مهم ترین ویژگی های رنگ استخری خاصیت ضد جلبک آن است. جلبک ها با چسبیدن به سطح سیمان و بتن و با تغذیه از اکسیژن موجود در آب رشد می کنند. این گیاهان سبب گندیدن و بد بو شدن آب نیز می شوند. رنگ استخری عاملی مناسب برای مقابله با جلبک بستن اسخر است. با خاصیت ضد جلبکی مانع از رشد و وجو د جلبک و انواع خزه در آب خواهد شد. این رنگ برای استفاده در انواع استخر های سرپوشیده و روباز مناسب است. با این شیوه دیگر نگران سلامت آب استخر نخواهید بود.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401 ساعت: 17:13

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوایی، یک استراتژی بازاریابی است که بر روی تولید، نشر، و توزیع محتوای ارزشمند آنلاین متمرکز است و هدف آن رسیدن به مخاطبین مورد هدف و ایجاد انگیزه برای مشتریان می باشد. در نهایت، بازاریابی مشتریان یکی از مهم ترین بخش ها برای رشد پایدار به صورت بلند مدت می باشد. و با این وجود که بازاریابی محتوایی و آموزش تولید محتوا سایت تاثیر بسیار زیادی دارد، بسیاری از بازاریاب ها هنوز نمی دانند که چطور می توانند یک استراتژی موثری را اجرا کنند. در واقع، 63% از کسب و کارهای مختلف هنوز یک استراتژی محتوا مشخص را برای خودشان تعیین نکرده اند.

برای تضمین این که شما می توانید از استراتژی های بازاریابی از نوع محتوایی به صورت موثر در سال 2022 استفاده کنید، ما این گردآوری نکات را به شما ارائه می دهیم.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

زمانی که به بررسی انواع بازاریابی محتوا بپردازید، متوجه می شوید که این معقوله چرا مهم است. اولین و مهمترین علت اهمیت بازاریابی محتوا پاسخ به سوالات کاربران است. شما با بررسی بازار و تحقیق در این حوزه سعی می کنید با ارائه محتوا به سوالات، دغدغه ها و چالش های آنان پاسخ داده و به همین روش آن ها را به سمت خود بکشانید.

این روزها به قدری محتوا برای کاربران اهمیت دارد که آن ها از برندهای برتر انتظار دارند که محتوای خاصی نسبت به تازه کارها تولید کرده و نیاز آن ها را با محتوا رفع کنند. به عنوان مثال من که به برند ال جی علاقه مند هستم، در صورتی که تلویزیون من با مشکل روبرو شود، انتظار دارم که بتوانم با محتواهایی که در زمینه تعمیر این تلویزیون در دنیای وب ارائه می کنند، بتوانم مشکلم را رفع کنم.

5 علت اهمیت بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای مختلف

سئو سایت، PPC، ایمیل مارکتینگ و… از جمله مواردی است که می توان جایگزین بازاریابی محتوایی باشد اما چرا اکنون جز بهترین راهکارهای بازاریابی محسوب می شود؟

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا بازاریابی محتوا یک کانال بازاریابی بسیار مهم است:

  • یک استراتژی مقیاس پذیر و بلند مدت است
  • به شما کمک می کند تا سرنخ ها را پرورش دهید و تبدیل به مشتری کنید
  • به سایر کانال های بازاریابی کمک می کند
  • به آموزش مشتریان بالقوه کمک می کند
  • اغلب در دراز مدت ارزان تر است

در ادامه این موارد را به صورت جداگانه برای شما شرح می دهیم تا بهتر با اهمیت بازاریابی محتوا آشنا شوید:

استراتژی مقیاس پذیر و بلند مدت

اگر روی ایجاد محتوای مفید و همیشه سبز که افراد در جستجوی آن هستند تمرکز کنید، این پتانسیل را دارد که به مرور زمان برای کلمات کلیدی بیشتر در گوگل، رتبه بالایی کسب کند و این باعث رشد مداوم ترافیک جستجو می‌شود. زمانی که از استراتژی بازاریابی محتوا یک الگو خاصی برای تولید محتواهای جذاب داشته باشید، زمانی که با جایگاه درستی در نتایج گوگل برسید، همیشه ورودی مدنظرتان را داشته و تیم بازاریابی شما می تواند زمان هایی را برای استراحت در نظر بگیرید. چون محتوای همیشه سبز برای مجاب کردن مخاطب به اندازه کافی پتانسیل دارد.

نکات مهم بازاریابی محتوا استراتژی و راهکارها

  1. مطمئن شوید که محتوای شما، هدف شفاف و قابل اندازه گیری مطابق با کسب و کارتان داشته باشد.
  2. سفر خریدار خودتان را درک کنید.
  3. سعی کنید بر اساس تحلیل های موجود، عملکرد خودتان را ارزیابی کنید.
  4. سعی کنید محتوای شما به روز باشد.
  5. از استراتژی های بهینه سازی بر اساس داده های قبلی، استفاده کنید.
  6. در صورت نیاز، هدف محتوای خودتان را تغییر دهید.
  7. مطمئن شوید که پیام برند شما در تمام کانال های بازاریابی، پایدار باشد.
دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 2:57